G Suite

Altijd en overal in contact met je collega’s en te allen tijde toegang tot je bestanden: het zijn slechts twee belangrijke voordelen van G Suite. Deze virtuele werkomgeving van Google zorgt ervoor dat iedereen binnen je bedrijf sneller en efficiënter kan werken. Meer weten over deze opvolger van Google Apps for Work? Lees dan gauw verder!

Wat is G Suite?

G Suite is, zoals gezegd, de opvolger van Google Apps for Work. Het is als het ware het totaalpakket van alle Google-apps die voor jouw bedrijf van waarde kunnen zijn. Gmail, Drive, Agenda, Cloud Search, Hangouts, Docs, Spreadsheats, Forms, Slides en Sites komen je ongetwijfeld bekend voor. Daarnaast bewaar je privacygevoelige gegevens in de Google Vault, een digitale kluis waarin al je data veilig wordt opgeslagen. Alleen middels een tweestapsverificatie kun je toegang verkrijgen.

Waarom kiezen voor G Suite?

Deze online Google-werkplek is volledig op maat gemaakt voor jouw bedrijf. Via het beheerdersconsole bepaal je zelf wie toegang heeft tot welke onderdelen van de cloud. Je deelt snel documenten met het hele team of beperkt de toegang bijvoorbeeld alleen tot die ene collega. Mailen doe je eenvoudig met je eigen @bedrijfsnaam-domein, met behulp van het gebruiksvriendelijke Gmail.

Dé reden om voor G Suite te kiezen is echter dat je altijd en overal toegang hebt tot gegevens, contacten en email. In een tijd waarin thuiswerken steeds gebruikelijker wordt en het delen van gegevens steeds sneller moet gaan is dit vanzelfsprekend ideaal. Even snel overleggen met een collega op een andere locatie wordt kinderspel dankzij de chatfunctie Hangouts. Liever videobellen? Ook dat behoort tot de vele mogelijkheden.

De belangrijkste voordelen:

✓     Snel en efficiënt samenwerken
✓     Altijd en overal toegang tot je bestanden
     Professioneel e-mailen
✓     Ruime opslagcapaciteit in de cloud
     Je data veilig op de Google-servers

 

G Suite Apps

De belangrijkste G Suite-apps

G Suite is dus een ‘customized’ verzameling van de belangrijkste apps die Google te bieden heeft. De meeste zul je al kennen, al valt er in veel gevallen meer uit te halen dan je wellicht al wist. Daarom hier een kort overzicht van de belangrijkste apps met hun voornaamste functionaliteiten.

Gmail

Gmail is de gratis emailservice van Google, die niet alleen bekendstaat vanwege de gebruiksvriendelijkheid, maar vooral ook vanwege het geavanceerde spamfilter. Gebruik je Gmail, dan zul je zelden ongewenste mail in je inbox tegenkomen. Daarnaast is het via Gmail mogelijk om zakelijke emailadressen aan te maken. Het komt natuurlijk veel professioneler over wanneer je een klant mailt met info@bedrijf.nl in plaats van bedrijf@gmail.com.

Google Drive

Dankzij Google Drive is het mogelijk om met je collega’s in hetzelfde document te werken en daarin real-time aanpassingen te kunnen doen. Ben je op bezoek bij een klant? Dan verwerk je de informatie die je hebt opgedaan ter plekke nog in een document, waarna je collega’s op kantoor er direct mee aan de slag kunnen. En werk je een dagje thuis? Dan ben je niet afhankelijk van bestanden die je naar jezelf hebt moeten mailen. Nee, in Drive vind je alle bestanden waar jij en je collega’s aan werken!

Google Calendar

De agenda van Google is eigenlijk onmisbaar binnen ieder bedrijf. Dankzij de gedeelde agenda weet je meteen wanneer je collega’s tijd hebben om een meeting in te plannen. En de agenda is natuurlijk te synchroniseren met je persoonlijke agenda, zodat je deze op je telefoon altijd bij je hebt. Op zondagavond even snel checken wat voor afspraken er de komende dag of week op de planning staan? Het kan in een oogwenk dankzij Google Calendar!

Google Hangouts

Via Hangouts kun je zowel via de chat als per videocall overleggen met je collega’s. Thuis, op kantoor of bij de klant: een korte vraag stellen is zo gebeurd. Een vergadering waarbij je niet fysiek aanwezig kan zijn? Een videogesprek met meerdere deelnemers is zo geregeld! Onderweg of op locatie vergaderen was nog nooit zo eenvoudig.

Mobile Management

Mobiel werken wordt steeds meer gemeengoed. Medewerkers maken wellicht gebruik van hun eigen smartphone of tablet, om bijvoorbeeld ook onderweg of thuis aan de slag te kunnen. Je wilt natuurlijk wel dat de bedrijfsgegevens dan beschermd blijven. Dit kan via Mobile Device Management. Zorg voor sterke wachtwoorden, schermvergrendeling in het geval van diefstal of verlies en wis vertrouwelijke gegevens op afstand.

Meer weten over G Suite?

Ben je benieuwd of G Suite ook voor jouw bedrijf van waarde kan zijn? Vraag het dan gewoon eens na bij één van onze internetmarketingadviseurs. Als Premier Google Partner is B&S Media op de hoogte van alle Google ins and outs!

Samenwerken aan online succes?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.