123schuifdeuren.nl is onderdeel van Van Olst Interieurbouw. Sinds 2006 maken zij op maat gemaakt schuifdeuren en kastinterieurs. Er worden enkel Europese kwaliteitsmaterialen gebruikt tijdens de productie in de eigen werkplaats. De schuifdeuren en kastinterieurs worden bewerkt met de meest moderne houtmachines. Zo kan 123schuifdeuren al jarenlang een hoge productkwaliteit en klanttevredenheid garanderen.

De uitdaging

Door de inzet van Google AdWords is 123schuifdeuren.nl goed vindbaar en belanden er vele nieuwe bezoekers op de website. De uitdaging bij dit account is het verhogen van de conversies, zonder grote verliezen te lijden in het aantal klikken en de klikprijzen.

Onze oplossing

Een grondige analyse van de indeling, de converterende zoekwoorden, de AdWords-resultaten en de Analytics-gegevens gaven ons inzicht in de best-presterende en minder-presterende campagnes. Deze analyse vormde de basis voor een nieuwe indeling van de campagnes. Daarnaast hebben we op basis van het onderzoek ook besloten om de focus van de campagnes te verleggen naar het bereiken van zowel nieuwe als terugkerende websitebezoekers.

Nieuwe websitebezoekers
Nieuwe bezoekers worden benaderd door middel van een tekstadvertentie in de zoekresultaten van Google. Deze tekstadvertentie wordt weergegeven op de best converterende en meest relevante zoekwoorden. Deze zogenaamde zoek-campagne is opgedeeld in specifieke advertentiegroepen om zo de advertentieteksten perfect aan te laten sluiten bij de zoekwoorden. De advertentierelevantie wordt verder verhoogd door advertentie-extensies. Elke advertentiegroep bevat onder andere sitelink-extensies en highlight-extensies, welke aansluiten op de zoektermen. Op het moment dat deze extensies worden weergegeven bij de advertentie, valt deze meer op en krijgt de potentiële klant aanvullende informatie te zien. Er zijn ook bodaanpassingen doorgevoerd en advertentieplanningen ingesteld. De advertenties worden nu enkel vertoond op apparaten en tijdstippen waarop de kans het grootst is dat de klik resulteert in een conversie.

123 schuifdeuren tekstadvertentie

Naast de aanpassingen in de zoek-campagnes, is er ook een display-campagne opgesteld. Voor deze campagne hebben we onderzocht welke websites interessant zijn voor vertoning, om zo meer naamsbekendheid te genereren. Enkel sites over het op maat laten maken en het zelf maken van meubilair zijn geselecteerd voor deze campagne.

Terugkerende websitebezoekers
Uit de resultaten blijkt dat terugkerende bezoekers voor een aanzienlijk hoger conversiepercentage zorgen dan nieuwe bezoekers. Om hierop in te spelen, hebben we een Remarketing List for Search Ads (ook wel RLSA) campagne opgezet. Met een RLSA-campagne worden eerdere websitebezoekers opnieuw benaderd. De advertenties van deze campagne worden hierdoor alleen vertoond aan een selectieve doelgroep. Doordat deze campagne zich op een kleinere doelgroep richt, kunnen we het veroorloven om op brede zoektermen gevonden te worden, zonder veel budget te spenderen. Dus zodra een eerdere websitebezoeker zoekt naar een term die aansluit bij onze brede zoekwoorden, wordt de advertentie weergegeven.

Resultaten

Na het doorvoeren van optimalisaties en het aanpassen van de indeling, werden de positieve effecten al snel merkbaar. Het aantal conversies steeg gemiddeld met 55% en ook het aantal unieke leads steeg met 67%. We wisten ook een daling in de gemiddelde kosten per klik te realiseren van maar liefst 28%! Door eerdere niet-converterende bezoekers te verleiden de website opnieuw te bezoeken, hebben we een bezoekersstijging van 35% gerealiseerd.

123 schuifdeuren

 

Wat zegt de klant?

“Naast de advertenties in dagbladen en kranten, zijn wij gestart met adverteren op Google. In de beginfase was het moeilijk in te schatten wat nu het effect van de Google campagnes waren. Nu, na jaren van ontwikkeling en het optimaliseren van de Google advertenties, adverteren we vrijwel alleen nog maar via Google. Hierdoor komen wij direct bij onze doelgroep terecht! Mensen die op zoek zijn naar een schuifwandkast, gaan vaak als eerste achter de computer zitten om informatie te zoeken. Juist daarom is het belangrijk goed vindbaar te zijn in onze regio. Wij werken al jaren samen met B&S Media en ze denken goed met ons mee. Nieuwe ontwikkelingen worden besproken en zonodig toegepast. Prettig zijn de korte lijntjes als er zaken besproken moeten worden. De samenwerking met B&S Media heeft er zeker aan bijgedragen, dat we de laatste jaren behoorlijk zijn gegroeid als bedrijf. Kortom, ze verdienen een dikke duim!” - Bas van Olst

Ook betere resultaten?

Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Maak dan vrijblijvend een afspraak en ontdek wat wij voor je kunnen betekenen!