Spirototaal is totaalleverancier op het gebied van spiromateriaal, ventilatieproducten en complete luchtbehandelingsplannen. Het bedrijf biedt de kwaliteit van een vakman en het gemak van een webshop. Spirototaal richt zich met haar producten zowel op de particulier als de professional.

Webshop Spirototaal

De uitdaging

De webshop van Spirototaal is begin 2016 opgericht. Aan B&S Media de uitdaging om de online vindbaarheid van de webshop te verbeteren, met uiteindelijk één doel: meer omzet. Voor meer omzet zijn meer conversies (aankopen) nodig en voor meer conversies meer relevante bezoekers.

Om meer relevante bezoekers naar de webshop te trekken zetten we SEO en Google Ads campagnes in. Dit zijn krachtige marketingmiddelen, waarmee we eenvoudig klanten bereiken die specifiek op zoek zijn naar spiromateriaal en ventilatieproducten. SEO zorgt ervoor dat Spirototaal structureel beter vindbaar is en topposities scoort op relevante zoekwoorden. Tegelijkertijd is dit een methode waar we op lange termijn resultaat van gaan zien. Om ervoor te zorgen dat de webshop van Spirototaal direct zichtbaar in de zoekresultaten is, zetten we Google Ads in.

 

Wat de klant over ons zegt:

“Wij werken al sinds de start van onze webshop samen met B&S Media en we kunnen zeker zeggen dat dit internet marketing bureau een belangrijk aandeel heeft gehad in onze groei. Dankzij de goede bereikbaarheid kunnen we met korte lijnen communiceren en dus snel stappen maken met SEO en SEA. Vooraf is het moeilijk om te beoordelen of een internet marketing bureau de juiste kennis in huis heeft om de gewenste resultaten te behalen, maar B&S Media heeft de verwachtingen absoluut waargemaakt!”

 

Alle van der Sluis, Eigenaar Spirototaal

 

De resultaten

De SEO resultaten

Het kost tijd om een goed SEO fundament op te bouwen en te onderhouden, maar het levert heel veel op. Zo hebben we maar liefst 70 top drie posities in Google en staan we met een groot deel van deze relevante zoekwoorden op de eerste plek in Google. Dit heeft geresulteerd in een stijging van maar liefst 13.921 organische bezoekers!

Organische bezoekers Spirototaal

*periode april – juli 2016 t.o.v. april – juli 2018

Door deze groei in organische bezoekers, zijn ook het aantal aankopen (transacties) gestegen met 739%!

Transacties Spirototaal

De inzet van SEO werpt zijn vruchten af en zorgt ervoor dat het aantal organische bezoekers gestaag doorgroeit. Dit heeft ertoe geleid dat de omzet elke maand weer met 50% stijgt t.o.v. dezelfde maand het jaar ervoor!

 

Google Ads resultaten

Door nieuwe bezoekers langer te volgen in hun aankooptraject zien we een aanzienlijke verbetering van het aantal conversies. Zo zijn de transacties (bestellingen) gestegen met maar liefst 591%, waardoor de opbrengst (omzet) in de afgelopen twee jaar verzesvoudigd is!

Google Ads resultaten Spirototaal

*periode mei – augustus 2016 t.o.v. mei – augustus 2018

Ook zien we, mede dankzij de conversie-optimalisaties, een stijgende lijn in de conversieratio van e-commerce. Deze is inmiddels gestegen met 23%, wat betekent dat bezoekers sneller overgaan tot een bestelling!

 

Hoe wij tot deze resultaten gekomen zijn:

Het opbouwen en onderhouden van een goed SEO fundament
De webshop van Spirototaal is in 2016 vanaf nul opgebouwd. Dit betekent dat de webshop laag scoorde op het gebied van domein autoriteit. Domein autoriteit is een zeer belangrijke factor binnen zoekmachine optimalisatie en geeft aan hoe waardevol Google een website vindt. Hoe hoger de domein autoriteit van een website, hoe groter de kans dat de website goed scoort in de organische zoekresultaten van Google.

Om de domein autoriteit te verhogen en daarmee de organische vindbaarheid te verbeteren, zijn we in samenwerking met Spirototaal aan de slag gegaan om een goed SEO fundament op te bouwen. Hiervoor werken we continu aan de drie belangrijkste bouwstenen van SEO: techniek, content en autoriteit.

  • Techniek

Aan de hand van diverse technische analyses hebben we gekeken hoe de webshop van Spirototaal in elkaar zit. De issues die uit deze analyse naar voren zijn gekomen hebben we opgelost. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het doorvoeren van redirects, het optimaliseren van de url structuur en het verbeteren van de website snelheid. Dit is een doorlopend proces, omdat er steeds weer nieuwe pagina’s, categorieën en producten bij komen.

  • Content

Vervolgens hebben we in samenwerking met de klant de content op de website verbeterd. Door het regelmatige contact weten wij wat er speelt binnen Spirototaal en kunnen we de klant van uitgebreid SEO advies voorzien. Hierdoor speelt de klant zelf ook een grote rol in het uitvoeren van de SEO werkzaamheden. Denk hierbij aan het schrijven van uitgebreide SEO teksten en het aanmaken van interne links. Dankzij deze nauwe samenwerking kunnen we sneller stappen maken om zo het gewenste resultaat bereiken.

  • Autoriteit

Naast het verbeteren van de techniek en het optimaliseren van de content, werken wij maandelijks aan het verhogen van de autoriteit van Spirototaal. Dit doen wij door het schrijven van blogs en het aanvragen/plaatsen van kwalitatieve en relevante links naar de webshop.

 

Het inzetten van Google Ads
Om na livegang (in 2016) direct zichtbaar te zijn in de zoekresultaten van Google, hebben we een Search campagne opgezet voor diverse producten. Ondanks dat de Search campagne verantwoordelijk was voor veel nieuwe websitebezoekers, bleek de relevantie van deze bezoekers te laag. Om meer rendement uit de Ads campagnes te halen, hebben we daarom een switch gemaakt naar een doelgroep met koopintentie. Na de omzetting targeten we nieuwe bezoekers met productadvertenties op Google Shopping. Via dynamische beeldadvertenties krijgen deze bezoekers vervolgens banners te zien met het bekeken product, wanneer zij surfen op websites binnen het Google Display Netwerk. Vanwege de combinatie van DSA en RLSA worden er ook tekstadvertenties van Spirototaal vertoond, wanneer eerdere bezoekers een relevante zoekopdracht uitvoeren. Zo blijft Spirototaal tijdens het gehele oriëntatieproces in beeld bij de klant!
Conversie-optimalisatie advies ▼
Daarnaast hebben we in de loop der jaren vanuit SEO en Google Ads diverse (knel)punten op de webshop ontdekt die een bezoeker ervan kan weerhouden om een aankoop te doen. Door middel van periodieke conversie-optimalisatie analyses hebben we adviezen aangedragen welke in overleg met de klant zijn doorgevoerd. Denk hierbij aan verbeteringen op het gebied van design, gebruiksvriendelijkheid, navigatie én het toevoegen van USP’s, CTA’s en producten op landingspagina’s.

 

Ook méér online succes?

Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Maak dan vrijblijvend een afspraak en ontdek wat wij voor je kunnen betekenen!