google logo

“Ouderwets” adverteren in de traditionele media, zoals kranten, magazines en goudengidsen is op zijn retour. Googelen is tegenwoordig de manier om op zoek te gaan naar een product of dienst. Wie ’’ Googelt ’’ er nu niet? Met een marktaandeel van ruim 96% is Google veruit de meest gebruikte zoekmachine van Nederland.

 

 

Dus voor ondernemers het medium om nieuwe klanten naar hun website te genereren. Nu hoor ik u denken, makkelijker gezegd dan gedaan! Dat klopt, de vindbaarheid van uw website in de organische (gratis) zoekresultaten binnen Google hangt af van vele factoren. Zorgen dat uw website teruggevonden wordt in de organische topposities binnen Google wordt SEO of zoekmachine optimalisatie genoemd.

 

Een website die SEO technisch goed opgebouwd is, heeft een grote kans betere posities teverwerven dan een website die puur cosmetisch is opgebouwd. Gaan deze zaken dan niet samen? Zeker wel! Zolang er tegelijkertijd maar voldoende aandacht wordt gegeven aan de SEO technische aspecten.

 

Om de maand zullen we in deze column wat tips & trucs bespreken, waarmee ondernemerszelf aan de gang kunnen gaan en waardoor uw positionering binnen Google zal verbeteren.SEO kost tijd en zal u niet direct een toppositie opleveren, maar wanneer het resultaat ereenmaal is, zal dit ook niet zomaar veranderen.

 

Geen tijd? Geen probleem, dan zijn er de betaalde topposities op Google, AdWords. AdWords zijn tekstadvertenties die worden weergegeven boven en links van de organische resultaten. Dit is een zeer effectieve manier om direct, potentiële klanten op uw website ofwebwinkel te brengen. Voordeel is dat u hierin zelf kan bepalen op welke trefwoorden en in welk gebied of regio u gevonden wilt worden!

 

Er wordt wel eens gezegd: “50% van mijn reclame budget is weggegooid geld, alleenik weet niet welke helft”. In de digitale wereld gaat dit gezegde niet op. Meer weten? r.bremer@bsmedia.nl