WEB case Van Dalfsen Nijkerk

 

Van Dalfsen Nijkerk levert uitsluitend hoogwaardige kunstgrassoorten die in Nederland zijn geproduceerd. Daarnaast beschikt het bedrijf ook over een aanlegteam met jarenlange kennis en ervaring.

 

De uitdaging

De dienstverlening van Van Dalfsen Nijkerk was dermate veranderd dat de informatie op de website vandalfsennijkerk.nl verouderd was. Van Dalfsen Nijkerk is zich gaan specialiseren op het gebied van kunstgras waar het een jaar daarvoor nog richtte op een bredere dienstverlening (met onder andere PVC vloeren en raamdecoratie). De website moest wat betreft informatievoorziening dus aangepast worden. Tevens was de website op het gebied van SEO niet optimaal gebouwd. De website maakte gebruik van een visual composer, waardoor Google de website op het gebied van PageSpeed beoordeelde met een cijfer van 0 uit 100. Voor de SEO campagne van Van Dalfsen Nijkerk liepen we daarom tegen beperkingen aan.

Van Dalfsen Nijkerk

 

De oplossing

Allereerst hebben we de website van Van Dalfsen Nijkerk opnieuw vormgegeven met een grafisch ontwerp. Vervolgens hebben we dit uitgewerkt in een responsive website die qua SEO geoptimaliseerd is. De hele menustructuur is in overleg tussen de afdeling SEO, SEA en webdesign herzien om een zo hoog mogelijk rendement te kunnen realiseren voor de posities in Google. Voor het invoeren en tonen van de soorten kunstgras hebben we een “custom post type” (vrij vertaald een “op maat gemaakte berichttype”) gemaakt. Hierdoor kan Van Dalfsen Nijkerk eenvoudig nieuwe soorten kunstgras toevoegen, die vervolgens automatisch aan een overzichtspagina worden toegevoegd. Qua conversie hebben we de website geoptimaliseerd. Eén van de belangrijkste conversieoptimalisaties die we hebben doorgevoerd is een offerte-knop bij elke soort kunstgras. In het offerte-aanvraagformulier wordt het gekozen kunstgras automatisch toegevoegd. Dat is voor de gebruiker wel zo eenvoudig.

 

Het resultaat

Naast het redesign van de website en de herinrichting van de structuur van de website, zijn er twee mooie resultaten om uit te lichten. Zo heeft de website nu een PageSpeed van 88 op desktop en 84 op mobiel. Daarnaast zijn de conversies met 58% gestegen in de periode na de oplevering van de website!

Van Dalfsen Nijkerk resultaten

 

Wat zegt de klant?

Karst van Dalfsen van Van Dalfsen Nijkerk

“Door een lagere klikprijs en meer klikken naar onze website worden wij heel goed geholpen met het behalen van mooie resultaten. Zo kunnen wij ons beter concentreren op ons eigen werk. Goede service en dus aan te raden aan iedereen!”

Ook betere resultaten?

Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Maak dan vrijblijvend een afspraak en ontdek wat wij voor je kunnen betekenen!

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.