Call tracking

Wist je dat ruim 70% van de conversies telefonisch plaatsvindt? Zorg dat je stuurt op volledige conversiedata en maak je campagnes beter meetbaar met call tracking. Zo weet je zeker dat jij je marketingbudget efficiënt inzet voor maximaal online rendement.

Start met call tracking

Wat is call tracking?

Call tracking vertelt je hoe vaak je bedrijf is gebeld en welke online kanalen hebben geleid tot een telefoontje. Als ondernemer kun je deze data gebruiken om het succes van jouw campagnes te meten en te optimaliseren. Baseer jouw marketinginspanningen niet langer op een onderbuikgevoel!

De voordelen voor jou

  • Complete conversiedata
  • Meer rendement uit jouw campagnebudget
  • Alle data verzameld in een handig dashboard
  • Verbeter je klantenservice met call recording

Hoe werkt call tracking?

Zoekopdracht

Zoekopdracht

Een consument zoekt het product of de dienst die jij aanbiedt. Naar aanleiding van bijvoorbeeld een Google Ads advertentie of een organisch zoekresultaat komt deze persoon uiteindelijk op jullie website terecht.

Script

Script

Via een script op jouw website wordt er een dynamisch telefoonnummer ingeladen dat lijkt op jouw originele nummer. Zodra de bezoeker telefonisch contact opneemt, wordt het belletje doorgeschakeld naar jouw nummer.

Conversie

Conversie

In jouw dashboard zie je dat het belletje is geregistreerd. De data kan vervolgens worden doorgestuurd naar Google Analytics of Google Ads, zodat je het kan gebruiken voor het bepalen van de benodigde optimalisaties.

%

van de Nederlanders bezit een smartphone

%

van de conversies vindt telefonisch plaats

%

volledig inzicht in je conversiedata

Case

Van gissen naar zekerheid

Eén van onze relaties is werkzaam in de rioolreiniging. Zijn klanten kampen vaak met urgente problemen die zij snel opgelost willen zien en grijpen daarom direct naar de telefoon. Veel van deze leads bezoeken wel de website, maar bellen eerder dan dat zij een formulier invullen. In de eerste maand van onze samenwerking zagen we daarom ook maar een handjevol websiteconversies binnenkomen vanuit Google Ads. Dat is voor onze specialisten te weinig informatie om optimalisaties op te baseren en geeft onze relatie geen eerlijk beeld van de resultaten. Een zoekwoord kan namelijk niet hebben geleid tot een ingevuld formulier, maar wel hebben gezorgd voor een belletje – en daarmee een lead. Dit was echter niet te controleren voor ons. Al snel zijn we tot de conclusie gekomen dat call tracking ons volledig inzicht kan geven in de conversiedata. Nu kunnen we exact bepalen hoe een zoekwoord bijdraagt aan de campagne en welke optimalisaties noodzakelijk zijn.

Call tracking overzicht

327 telefonische leads

Gebaseerd op de resultaten uit het eerste kwartaal van 2020, kunnen we afleiden dat het bedrijf van onze relatie 327 keer is gebeld naar aanleiding van één van onze advertenties. Gemiddeld betekent dit dat 1 op de 5 bezoekers vanuit Google Ads het bedrijf heeft gebeld. Omdat deze informatie wordt doorgestuurd naar Google Ads, kunnen we precies herleiden welke zoekwoorden hebben geleid tot een telefoontje. Op basis hiervan zijn we er bijvoorbeeld achter gekomen dat een behoorlijk aantal zoekwoorden conversies hebben opgeleverd, terwijl ze in de periode zonder call tracking niet hebben geconverteerd. Dit heeft ons in staat gesteld de prioriteit in de campagnes te verleggen en budgetten op een efficiëntere wijze te besteden.

56% lagere CPA

De enorme hoeveelheid data die de telefonische conversies opleveren, biedt ons veel input voor het maken van geïnformeerde beslissingen. Zo kunnen we exact nagaan op welke momenten er het meest wordt gebeld, zodat we kunnen optimaliseren voor piekmomenten. Aan de hand van het uitgebreide dashboard is alle data inzichtelijk voor ons. De inzet van call tracking heeft onze relatie laten inzien dat investeren in Google Ads een juiste keuze is. Het daadwerkelijke aantal aanvragen vanuit de campagne ligt namelijk veel hoger dan de eerste resultaten doen vermoeden. Bovendien is het ons dankzij de nieuwe inzichten gelukt om de CPA terug te brengen van €33 naar €14, waardoor onze relatie meer dan 50% bespaart per lead.

Statistieken call tracking

Call tracking checklist

Call tracking checklist

Benieuwd of call tracking interessant is voor jouw bedrijf? Ontdek het met onze ‘Call tracking checklist’! Laat je gegevens achter en ontvang hem direct.

Ook betere resultaten?

Gebruik call tracking voor betere conversiedata en haal meer rendement uit jouw marketing-campagnes.

Neem contact met ons op!

038 337 6678     info@bsmedia.nl

B&S Media Internetmarketing adviseurs