Ontdek hoe jij je lokale vindbaarheid kan verbeteren. Vul het contactformulier in om een afspraak te maken met één van onze specialisten!
Google Bedrijfsprofiel
Iedere dag wordt er ontzettend vaak gezocht naar bedrijven zoals dat van jou. Met een Google Bedrijfsprofiel zorg je dat jij opvalt tussen al die zoekresultaten. Vooral wanneer je lokaal klanten wil trekken, is een goed ingericht bedrijfsprofiel van essentieel belang.
Wij helpen je met het inrichten van Google Bedrijfsprofiel. Plan direct een gratis én vrijblijvend adviesgesprek in!
Google Bedrijfsprofiel. voorheen Google Mijn Bedrijf, is een gratis product van Google. Met dit product kun je je bedrijf zichtbaar maken binnen Google door middel van een bedrijfsvermelding. Wanneer je je eigen bedrijfsvermelding niet claimt, toont Google de informatie die op dat moment voorhanden is over jouw bedrijf.
Google garandeert enkel dat je bedrijfsvermelding getoond wordt als je zoekt op het adres in combinatie met jouw bedrijfsnaam. In de praktijk laat Google de vermelding echter veel vaker zien. Zo kan jouw bedrijfsaccount worden vertoond bij een zoekopdracht op jouw bedrijfsnaam, een zoekterm die aansluit op de aan het bedrijf toegekende categorieën of op lokale zoekopdrachten. Om Google te stimuleren je bedrijfspagina zo vaak mogelijk te laten zien bij een relevante zoekopdracht, is het van belang jouw bedrijfsprofiel zo compleet mogelijk in te vullen.
De voordelen voor jou
- Google Bedrijfsprofiel is gratis
- Word vindbaar op Google Maps
- Featured content in Google Search
- Hogere posities in de zoekresultaten
- Beheer reviews van jouw bedrijf
- Maak nuttige bedrijfsinformatie zichtbaar
- Beantwoord vragen van jouw (potentiële) klanten
Win de eerste indruk
De eerste indruk is voor een potentiële klant erg belangrijk. Komt jouw Google Bedrijfsprofiel in beeld, maar oogt deze incompleet? Zijn er bijvoorbeeld geen foto’s toegevoegd en heeft niemand een review achtergelaten? Dan is de kans groot dat de potentiële klant verder zoekt.
Wist je bijvoorbeeld dat:
- 76% van de mensen die op zoek is naar een product of dienst in de buurt, dit bedrijf binnen één dag bezoekt?
- 80% van de consumenten gebruikmaakt van een zoekmachine om meer informatie over een lokaal bedrijf te vergaren?
Een goed ingericht bedrijfsprofiel is dus essentieel. Laat je het inrichten en onderhouden van een Google Bedrijfsprofiel liever over aan specialisten?
Welke informatie kun je laten zien met Google Bedrijfsprofiel?
Foto’s op Google Bedrijfsprofiel
De vermelding is bij uitstek geschikt om foto’s te laten zien die een goed beeld van je bedrijf geven. Bedrijven met foto’s ontvangen 42% meer verzoeken voor een routebeschrijving naar het desbetreffende bedrijf. Ook ontvangen zij 35% meer klikken naar hun website dan bedrijven die geen foto’s hebben.
Wat voor soort foto’s kun je plaatsen?
- Logo: Zorg dat klanten je bedrijf kunnen herkennen op Google.
- Omslagfoto: Geef je Google Bedrijfsprofiel een eigen tintje. Als je een omslagfoto toevoegt, wordt deze automatisch ingesteld als de voorkeursfoto van jouw vermelding.
- Aanvullende foto’s: Voeg extra foto’s toe om bepaalde kenmerken van jouw bedrijf te benadrukken die een rol spelen in de aankoopbeslissingen van klanten.
Vanuit Google is het advies om foto’s regelmatig te updaten om jouw Google Bedrijfsprofiel. Doe dit bijvoorbeeld eens per kwartaal.
B&S Media heeft ervoor gezorgd dat onze website uitstekend gevonden wordt, wat zich direct vertaald heeft in betere jaarcijfers voor ons bedrijf. Ik hoef me geen zorgen meer te maken over onze vindbaarheid en B&S Media informeert ons maandelijks over hun werkzaamheden en de resultaten daarvan. Ze zijn communicatief en werken goed samen. Kortom: prima bedrijf en een echte aanrader!
Edith Wanschers van Erik Korte Uitvaartverzorging
Reviews op Google Bedrijfsprofiel
Klanten kunnen bij de bedrijfsvermelding reviews over jouw bedrijf plaatsen. Online reviews zijn een goede manier om waardevolle mond-tot-mond-marketing naar internet te verplaatsen. Veel positieve reviews zullen voor meer vertrouwen zorgen bij een potentiële klant.
Hoe om te gaan met negatieve reviews?
Negatieve reviews zijn niet zelfstandig te verwijderen. Over het algemeen laat Google deze negatieve reviews staan, tenzij de review tegen de richtlijnen van Google in is.
Google geeft zelf het advies om altijd te reageren op een negatieve review. Het doel hierbij moet zijn om zo de review zo snel mogelijk offline te behandelen. Ga dus niet inhoudelijk in op de klacht, maar geef aan dat je graag wilt helpen om de situatie te verbeteren. Geef aan dat de klant contact op kan nemen (telefonisch of per mail).
van de gebruikers zoekt naar lokale bedrijven op Google (Maps)
van de lokale zoekopdrachten resulteert in een aankoop
een bedrijfsprofiel met foto's genereert dubbel zoveel interesse
Google Bedrijfsprofiel succesvol inzetten?
Google Bedrijfsprofiel biedt heel wat mogelijkheden en kan zorgen voor meer verkeer naar jouw website. Laat je het opzetten en onderhouden van Google Bedrijfsprofiel liever over aan specialisten?