Facebook adverteren

Nieuwe klanten werf je door gericht te adverteren en dit te combineren met relevante advertenties. Door te adverteren op Facebook kun je bijna iedere denkbare doelgroep bereiken!

Vergroot je online bereik door te adverteren op Facebook. Vul het contactformulier in om een afspraak te maken met één van onze specialisten! 038 337 6678   info@bsmedia.nl

Ontdek hoe jij meer uit Facebook marketing kunt halen. Vraag gratis en vrijblijvend een Facebook quickscan aan!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Facebook adverteren biedt veel kansen om jouw doelgroep online te bereiken. Ongeveer 7.1 miljoen Nederlanders maken dagelijks gebruik van Facebook. Combineer dit met de uitgebreide targeting mogelijkheden en je hebt met Facebook adverteren een krachtig marketinginstrument in handen om jouw producten en diensten bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen.

De voordelen voor jou

  • Groot en relevant bereik
  • Genereer meer websitebezoekers
  • Wakker de behoeftes van je doelgroep aan
  • Bereik gericht jouw doelgroep
  • Persoonlijke campagnemanager
  • Transparante werkwijze
  • Vaste maandelijkse investering

Bereik je doelgroep

Facebook is een social media platform waarop 7.1 miljoen Nederlanders dagelijks actief zijn. Wereldwijd heeft het platform maar liefst 2.5 miljard actieve gebruikers. Facebook is daarmee nog altijd het meest gebruikte social media kanaal ter wereld. En via dit grote wereldwijde platform kun je nieuwe en bestaande klanten bereiken die meer willen weten over jouw bedrijf, product of dienst.

Waarom bedrijven kiezen voor Facebook adverteren Het bereiken van jouw doelgroep zonder gebruik te maken van Facebook adverteren wordt steeds lastiger. Het algoritme van Facebook en Instagram geeft de voorkeur aan vrienden en familie, waardoor er minder posts van bedrijven op de tijdlijn van gebruikers verschijnen. Dus ook wanneer iemand jouw bedrijvenpagina heeft geliket, wil dit niet altijd zeggen dat hij of zij jouw update ook te zien krijgt. Het organisch bereik van bedrijvenpagina’s is daarmee flink gedaald. Om alle pagina-volgers en vooral nieuwe relevante doelgroepen te bereiken, zijn er steeds meer bedrijven die de kracht van Facebook adverteren ontdekken.

Adverteer op Facebook

Facebook adverteren

B&S Media Internetmarketing is Facebook Blueprint Certified

Facebook Certified Digital Marketing Associate

  • Wij zijn door Facebook gecertificeerd als Facebook Certified Digital Marketing Associate
  • Wij zijn bekwaam in het maken en beheren van advertenties voor maximale campagne-impact
  • Wij hebben aantoonbare professionele ervaring met de inzet van Facebook & Instagram

Doelstellingen Facebook marketing

Wanneer je start met Facebook advertising, is het goed om te bepalen wat je wilt bereiken. Alleen zo kun je de juiste doelstelling kiezen. Zo kun je je bijvoorbeeld richten op:

Bekendheid

Bekendheid

Doelstellingen die interesse in je bedrijf, product of dienst genereren en waarmee je vooral inzet op een groot bereik. Bij het vergroten van de merkbekendheid vertel je mensen wat jouw bedrijf zo waardevol maakt.

Overweging

Overweging

Doelstellingen die ervoor zorgen dat mensen over je bedrijf gaan nadenken en op zoek gaan naar meer informatie. Een campagne waarin mensen worden gestimuleerd om je website te bezoeken is een voorbeeld hiervan.

Conversies

Conversies

Doelstellingen die mensen met interesse in je bedrijf aansporen je product of dienst te gebruiken of kopen. Laat ze bijvoorbeeld een aankoop doen, je app downloaden of zich registreren op je website.

Facebook doelgroepen

De targeting mogelijkheden van Facebook zijn zeer uitgebreid. Dit komt omdat elke Facebook-gebruiker erg veel informatie deelt met Facebook. Deze informatie kunnen Facebook adverteerders vervolgens gebruiken om de doelgroep mee samen te stellen. Hieronder worden de verschillende targeting methodes uitgelicht die mogelijk zijn binnen Facebook adverteren. 

  • Kerndoelgroepen: Definieer een doelgroep op basis van criteria als locatie, leeftijd, geslacht, opleidingsniveau, burgerlijke staat, interesses, eerdere aankopen, apparaatgebruik, connecties en meer.
  • Aangepaste doelgroepen: Kom opnieuw in contact met mensen die eerder interactie met je bedrijf hebben gehad, of dit nu online of offline was. Denk bijvoorbeeld aan contactlijsten, sitebezoekers of appgebruikers.
  •  
  • Vergelijkbare doelgroepen: Bereik nieuwe mensen die vergelijkbaar zijn met je huidige klanten. Op basis van een brondoelgroep, worden je advertenties weergegeven aan mensen met vergelijkbare interesses en eigenschappen.

Adverteer op Facebook

Facebook doelgroepen

Fijne samenwerking! Er wordt echt goed meegedacht en ze komen hun beloften gewoon na. We hebben al mooie resultaten behaald met de door hun opgestelde SEO-campagne en Facebook-campagne. Zeer tevreden! Contact verloopt soepel en er wordt vlot gehandeld.

Wilco Riezebos van de Houtburcht

Facebook advertenties

Facebook advertenties

De advertentiemogelijkheden binnen Facebook zijn eindeloos. Voor elke doelstelling en doelgroep is er een geschikte advertentie te vinden. Zet jouw bedrijf in de spotlights met advertenties op Facebook die je doelgroep op ieder apparaat bereiken.

  • Foto: bied een strakke en eenvoudige indeling waarmee beelden en tekst worden uitgelicht.
  • Video: vertel je verhaal met beeld, geluid en beweging. Video’s brengen je bedrijf, product of dienst op een persoonlijke manier onder de aandacht.
  • Story: stories – ook wel verhalen – bieden een aanpasbare ervaring op mobiel, waarmee je mensen kunt meenemen in je inhoud.
  • Messenger: onderhoud persoonlijk contact met bestaande of potentiële klanten en voeg interactieve of automatische functies toe.
  • Carrousel: laat in één advertentie tot tien afbeeldingen en/of video’s zien, met elk een eigen link en button.
  • Dia: dia’s lijken op video’s, maar zijn eigenlijk lichtgewicht clips die je verhaal goed overbrengen op alle apparaten.
  • Collectie: via deze advertenties kunnen mensen ontdekken wat je te bieden hebt en tikken voor meer informatie over een specifiek product.

Adverteer op Facebook

Bereik je doelgroep met Facebook Remarketing

Via Facebook adverteren bereik je een relevante nieuwe doelgroep. Uiteindelijk klikt een bepaald percentage van deze groep mensen door naar jouw website. Van die bezoekers converteert vervolgens een klein aantal. De overige bezoekers verlaten je website en de reden van dat vertrek is vaak onbekend. Misschien had de bezoeker wel haast en klikte hij daarom je website weg? Desondanks heeft de bezoeker wellicht wel interesse in één van je producten of diensten. Hoe fijn is het dan als je deze bezoeker later nog kunt herinneren aan jouw bedrijf?

Effectieve advertentiemethode

Met Facebook remarketing kun je eerdere bezoekers van je website bereiken met een algemene advertentie op het moment dat ze op Facebook zitten. Ook is het mogelijk om gebruik te maken van dynamische productadvertenties. Daarmee herinner je hen niet alleen aan hun laatste websitebezoek, maar laat je hen ook heel specifiek het product of de dienst zien die zij hebben bekeken op je website. Eén simpele klik brengt hen vervolgens weer terug naar het desbetreffende artikel op jouw website. Dit is een krachtige manier om je bedrijf onder de aandacht te houden bij mensen die onlangs interesse hebben getoond.

Facebook retargeting

Facebook Remarketing

Hoe werkt Facebook remarketing?

Om te beginnen met Facebook remarketing moet er een Facebook-pixel op je website geplaatst worden. Dit is een stukje code die registreert welke Facebook gebruikers je website hebben bezocht. Vervolgens kun je binnen Facebook aangepaste doelgroepen aanmaken. Het interessante van deze aangepaste doelgroepen is dat je verschillende doelgroepen kunt aanmaken. Op basis van de doelgroep kan er vervolgens een gerichte campagne opgezet worden. Denk bijvoorbeeld aan een algemene advertentie voor al je websitebezoekers of een specifieke advertentie voor bezoekers die een bepaald product of pagina hebben bekeken.

Creëer awareness

Door herhaaldelijk aanwezig te zijn op Facebook creëer je meer awareness en bewustzijn rondom je bedrijf. Zodra potentiële klanten op zoek zijn naar jouw product of dienst, is de kans groter dat jij degene bent die meteen in hun opkomt. Dit noemen we brand recall. Door middel van remarketing advertenties op Facebook blijft jouw bedrijf top of mind bij eerdere websitebezoekers, aangezien je hen blijft herinneren aan hun oorspronkelijke websitebezoek. Dit stelt je vervolgens in staat om een overtuigende boodschap te communieren of een interessant aanbod te doen, om zo eerdere bezoekers over te halen opnieuw jouw website te bezoeken.

Online awareness

Adverteer op Facebook

miljoen Nederlanders maken dagelijks gebruik van Facebook

%

van Facebook gebruikers geven aan een aankoop te hebben gedaan na te klikken op een advertentie

%

van consumenten geeft aan dat Facebook hun winkelgedrag beïnvloedt

Facebook adverteren uitbesteden

Facebook adverteren uitbesteden

Wil je ook op Facebook adverteren, maar besteed je dit liever uit aan Facebook professionals? De gecertificeerde specialisten van B&S Media hebben al talloze bedrijven geholpen aan resultaten via Facebook. Ook jouw doelgroep kunnen we via Facebook adverteren bereiken, inspireren en overtuigen. Tijdens het adviesgesprek kijken we samen waar de grootste kansen liggen en hoe we jouw doelgroep het beste kunnen benaderen. Vervolgens kijken we naar de mogelijkheden binnen je advertentiebudget en de beoogde doelstellingen. Aan de hand van deze informatie ontwerpen we creatieve uitingen en richt je persoonlijke, door Facebook gecertificeerde, campagnemanager een op maat gemaakte campagne in. Mocht het nodig zijn om tussendoor bij te sturen? Onze specialisten monitoren continu de voortgang van jouw Facebook advertenties om zo het beste uit je advertentiebudget te halen.

Ook op Facebook adverteren?

Neem contact met ons op!

038 337 6678     info@bsmedia.nl

B&S Media Internetmarketing adviseurs

Liever binnen 2 uur een adviseur spreken? Laat je gegevens achter.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.