Instagram adverteren

Als adverteren op Instagram nog geen deel uitmaakt van jouw online marketing strategie, dan is het de moeite waard je hierin de verdiepen. Instagram is het snelstgroeiende platform van Nederland en kan bijdragen aan meer naamsbekendheid, leads en omzet.

Vergroot je online bereik door te adverteren via Instagram. Vul het contactformulier in om een afspraak te maken met één van onze specialisten!

038 337 6678   info@bsmedia.nl

Ontdek hoe jij meer uit Instagram adverteren kunt halen. Vraag gratis en vrijblijvend een Instagram quickscan aan!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Instagram adverteren biedt veel kansen om jouw doelgroep online te bereiken. De afgelopen jaren is het aantal Instagram gebruikers explosief gestegen. Inmiddels maken al 5.6 miljoen Nederlanders gebruik van Instagram. Ruim de helft daarvan - 3.4 miljoen Nederlanders - gebruiken het platform dagelijks. Grote kans dat ook jouw doelgroep op Instagram zit! En door te adverteren op Instagram kun je ze bereiken.

De voordelen voor jou

  • Groot en relevant bereik
  • Snelst groeiende social media platform
  • Genereer meer websitebezoekers
  • Wakker de behoeftes van je doelgroep aan
  • Bereik gericht jouw doelgroep
  • Persoonlijke campagnemanager
  • Vaste maandelijkse investering

Instagram marketing

Wie denkt dat je alleen millennials bereikt met adverteren via Instagram, heeft het mis. Steeds meer oudere doelgroepen weten hun weg naar het platform te vinden. Zo stijgt het dagelijks gebruik onder de groep tot 39 jaar sterk en zit 21 procent van de 50- tot 64-jarigen al op Instagram. Via dit alsmaar groeiende platform kun je doelgroepen bereiken die meer willen weten over jouw bedrijf, product of dienst.

Waarom bedrijven kiezen voor adverteren op Instagram

Instagram adverteren is iets wat nog niet door veel bedrijven wordt ingezet. De meeste bedrijven kiezen vaker voor Facebook adverteren of LinkedIn adverteren, terwijl Instagram groeiende is. Inmiddels hebben veel webshops de waarde van het marketingmiddel al wel ontdekt, maar ook voor bedrijven met diensten is het een uitstekend marketingmiddel!

Adverteer op Instagram

Instagram adverteren

Adverteren op Instagram: hoe werkt dat?

Adverteren via Instagram doe je door berichten, stories of advertenties betaald onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Een Instagram advertentie maken kan op twee manieren: direct via de Instagram app of via Facebook Advertentiebeheer.

Instagram adverteren via de app

De meest eenvoudige manier om zelf te adverteren op Instagram is via de Instagram app. Via je bedrijfsprofiel kun je berichten promoten die je op Instagram hebt gedeeld. Je kunt een Instagram advertentie maken door het bericht te selecteren dat je wilt promoten. Vervolgens kun je bijhouden hoeveel mensen je gepromote bericht bekijken en erop reageren.

Let wel: Instagram adverteren via de app is alleen mogelijk op mobiel. Bovendien kun je berichten maar beperkt promoten. Dat is prima wanneer je een simpel bericht wilt uitlichten, maar voor uitgebreide targetingopties en campagne-instellingen kun je beter gebruik maken van Facebook Advertentiebeheer.

Instagram app

Facebook advertentiebeheer

Instagram adverteren via Facebook Advertentiebeheer

Facebook en Instagram zijn beide (net als Whatsapp) van Mark Zuckerberg. Hierdoor kun je je Instagram-account aan je Facebook bedrijfspagina koppelen en gebruik maken van Facebook Advertentiebeheer. Ga je een Instagram advertentie maken via Facebook Advertentiebeheer? Dan heb je de beschikking over een stuk meer mogelijkheden dan wanneer je de Instagram app gebruikt.

Zo kun je net als bij Facebook adverteren, precies aangeven hoe, waar, wanneer en wat je wilt gaan promoten op Instagram. Bovendien kun je zo op één centrale plek al je Instagram en Facebook campagnes instellen, wijzigen en de resultaten ervan bekijken. Facebook Advertentiebeheer is beschikbaar op computers en op mobiele apparaten.

Adverteer op Instagram

Doelstellingen Instagram marketing

Van inspireren tot acties stimuleren. Ga voor de resultaten die voor jouw bedrijf van belang zijn. Met betrekking tot jouw doelstellingen voor adverteren op Instagram, kun je kiezen uit één van de drie basiscategorieën:

Bekendheid

Bekendheid

Vergroot de naamsbekendheid van je bedrijf, product of dienst en vertel wat jou zo uniek maakt.

Overweging

Overweging

Zorg ervoor dat mensen gaan nadenken over jouw bedrijf en geef ze meer informatie over je producten of diensten.

Conversies

Conversies

Spoor je doelgroep aan om je product te gebruiken of kopen. Laat ze bijvoorbeeld een aankoop doen of je app downloaden.

B&S Media Internetmarketing is Facebook Blueprint Certified

Facebook Certified Digital Marketing Associate

  • Wij zijn door Facebook gecertificeerd als Facebook Certified Digital Marketing Associate
  • Wij zijn bekwaam in het maken en beheren van advertenties voor maximale campagne-impact
  • Wij hebben aantoonbare professionele ervaring Facebook en Instagram marketing

Instagram doelgroepen

Instagram biedt bedrijven uitgebreide mogelijkheden om in contact te komen met hun doelgroep. Instagram adverteren gaat via hetzelfde platform als Facebook. De targeting mogelijkheden zijn dan ook nagenoeg gelijk aan die van Facebook. 

Dit betekent dat je heel specifiek een werkgebied kan bepalen en je Instagram advertenties kan inrichten op demografische gegevens, interesses en meer. Daarnaast is het ook mogelijk om een Instagram campagne specifiek voor bestaande klanten of eerdere websitebezoekers op te zetten.

Adverteer op Instagram

Instagram doelgroepen

Fijne samenwerking! Er wordt echt goed meegedacht en ze komen hun beloften gewoon na. We hebben al mooie resultaten behaald met de door hun opgestelde SEO-campagne en Facebook-campagne. Zeer tevreden! Contact verloopt soepel en er wordt vlot gehandeld.

Wilco Riezebos van de Houtburcht

Instagram advertenties

Instagram advertenties

Met Instagram adverteren kun je op een creatieve, inspirerende en eenvoudige wijze je verhaal vertellen. Je kunt je doelgroep op drie verschillende plaatsen bereiken: in de tijdlijn, stories en op de Ontdekpagina. En met de verschillende advertentiemogelijkheden, is het voor elk bedrijf mogelijk om de marketingdoelstellingen te behalen.

  • Foto: vertel je verhaal met een overzichtelijk, eenvoudig en prachtig creatief canvas. De foto’s kunnen vierkant, liggend of staand zijn.
  • Video: met een video breng je je bedrijf, product of dienst op een visueel aantrekkelijke manier onder de aandacht.
  • Story: stories bieden een creatieve en meeslepende advertentie-indeling op het volledige scherm waarmee je acties kunt stimuleren.
  • Carrousel: breid de inhoud uit, zodat mensen kunnen vegen om in één advertentie tot 10 foto’s of video’s te bekijken.
  • Advertenties in ‘Ontdekken’: bereik mensen die in de stemming zijn om te ontdekken door advertenties in overzichten ook te laten zien aan mensen die meer interesses hebben dan alleen de accounts die ze volgen.

Adverteer op Instagram

Online marketeer Angela Schulz

Gouden tip van de specialist

“Het gebruik van hashtags is heel belangrijk binnen Instagram! Deze zorgen er namelijk voor dat jij gevonden wordt op onderwerpen die relevant zijn voor jouw doelgroep. Gebruik je ze op een juiste manier, dan kan dat leiden tot meer bereik, meer interactie én meer nieuwe volgers. Steek daarom tijd in het bepalen en onderzoeken van de juiste hashtags. Kijk bijvoorbeeld eens bij concurrenten of concullega’s en noteer de hashtags die zij gebruiken en daar jouw voordeel mee!”

Angela Schulz, online markteer bij B&S Media Internetmarketing

miljoen Nederlanders maken dagelijks gebruik van Instagram

%

van Instagram gebruikers volgt een bedrijfsaccount op Instagram

%

van Instagram gebruikers ontdekt een nieuw product via Instagram

Adverteren op Instagram

Instagram adverteren uitbesteden

Wil je ook adverteren op Instagram? Laat het ons weten. B&S Media Internetmarketing heeft door de jaren heen veel successen behaald met Facebook en Instagram marketing. Ook jouw doelgroep kunnen we via Instagram adverteren bereiken, inspireren en overtuigen. Tijdens een adviesgesprek bekijken we samen waar de grootste kansen liggen op het gebied van social media en hoe we je doelgroep het beste kunnen bereiken. Vervolgens kijken onze gecertificeerde specialisten naar de mogelijkheden binnen jouw advertentiebudget en de beoogde doelstellingen.

Aan de hand van deze informatie ontwerpen we creatieve uitingen en richt je persoonlijke campagnemanager een op maat gemaakte social media campagne in. We gaan daarin een Instagram advertentie maken die precies aansluit bij de behoefte van jouw doelgroep. Vervolgens word je iedere maand op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen, ontvang je van ons een overzicht van de resultaten en monitoren we continu de voortgang van Instagram marketing. Zo halen we het maximale resultaat uit iedere Instagram advertentie!

Ook adverteren op Instagram?

Neem contact met ons op!

038 337 6678     info@bsmedia.nl

B&S Media Internetmarketing adviseurs

Liever binnen 2 uur een adviseur spreken? Laat je gegevens achter.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.