Remarketing

Met een remarketing campagne kun je potentiële klanten die je website eerder hebben bezocht opnieuw bereiken en ze relevante advertenties tonen op internet, social media of wanneer ze zoeken op Google.

Bereik eerdere bezoekers met remarketing. Vul het contactformulier in om een afspraak te maken met één van onze specialisten!

038 337 6678   info@bsmedia.nl

Breng je product of dienst opnieuw onder de aandacht. Ontdek de mogelijkheden en neem contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Remarketing - ook wel retargeting genoemd - is één van de meest effectieve manieren om jouw potentiële doelgroep te bereiken door middel van adverteren. Met remarketing laat je relevante advertenties zien aan mensen die jouw website hebben bezocht en dus bovengemiddeld geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt. Op deze manier leg je opnieuw contact met mogelijke klanten terwijl ze browsen door de miljoenen websites en (social media) apps. Dit is een krachtige manier om jouw bedrijf, product en/of dienst top-of-mind te houden bij mensen die onlangs interesse hebben getoond.

Stel dat je een eerdere bezoeker later nog kunt herinneren aan jouw bedrijf? Een herinnering in de vorm van een advertentie van jouw product of dienst waar de bezoeker naar op zoek was. En dat je slechts enkele centen betaalt wanneer diegene op de advertentie klikt. Interessant, toch? Dat kan met remarketing.

De voordelen voor jou

  • Relatief lage investering
  • Bereik mensen die al geïnteresseerd zijn
  • Laat alleen relevante advertenties zien
  • Beïnvloed potentiële klanten bij het maken van een beslissing
  • Vergroot je naamsbekendheid onder je doelgroep
  • Direct aanpasbaar en bij te sturen op basis van concrete data
  • Vaste campagnemanager
  • Transparante werkwijze

Hoe werkt remarketing?

Met remarketing kun je dus eerdere bezoekers van je website bereiken met een advertentie die je zelf in kunt vullen. Er zijn veel verschillende platformen en mogelijkheden om remarketing toe te passen. Hier gaan we later op in. Eerst leggen we kort uit hoe het werkt.

Om te beginnen plaats je een remarketing-tag op iedere pagina van je website. Dit is een stukje codefragment die registreert welke bezoekers je website hebben bezocht. Deze (legale) cookie plaatst je bezoekers vervolgens in een remarketing-lijst. Het interessante van remarketing-lijsten is dat je verschillende doelgroepen aan kunt maken. Op basis van de doelgroep kan er vervolgens een gerichte campagne opgezet worden. Denk bijvoorbeeld aan een algemene advertentie voor al je websitebezoekers of een specifieke advertentie voor bezoekers die een bepaald product hebben bekeken. Houd er wel rekening mee dat er per platform een minimum aantal bezoekers in een remarketing-lijst moeten staan voordat advertenties kunnen worden weergegeven.

Remarketing

Start met Remarketing

Google Remarketing

Google Remarketing

De bekendste vorm van remarketing is toch wel Google remarketing. In het Google Display Netwerk is het mogelijk om advertenties heel gericht laten zien op miljoenen websites, apps en video’s. Denk hierbij aan Nederlandse top partners als Buienradar, YouTube, Nu.nl, maar ook heel veel kleine websites, blogs en fora over uiteenlopende onderwerpen. Google Ads remarketing biedt verschillende typen retargeting campagnes:

  • Display Netwerk Remarketing: laat advertenties zien aan eerdere bezoekers, op het moment dat ze browsen in het Google Display Netwerk
  • Dynamische remarketing: geeft je de mogelijkheid om via een (product)feed interactieve en op maat gemaakte advertenties te tonen
  • Remarketing voor mobiele apps: laat advertenties zien op mobiele apps en websites aan mensen die jouw mobiele app of website hebben gebruikt
  • Remarketinglijsten voor zoekadvertenties (RLSA): geeft je de mogelijkheid om advertenties en biedingen af te stemmen op zoekwoorden, remarketing-lijsten en andere targetingopties
  • Video remarketing: laat advertenties zien aan mensen die jouw video’s of YouTube-kanaal hebben bekeken
  • Retargeting met e-mailadvertenties: bereik potentiële klanten met aangepaste advertenties, die worden vertoond in de inbox van Gmail

Referenties

Weten waarom zoveel bedrijven voor de diensten van B&S Media hebben gekozen?

Jeroen Hup

warmtestore.nl

Dankzij de jarenlange samenwerking met B&S Media, kunnen zij met de kennis van onze campagnes en producten, snel en effectief inspelen op veranderingen in de markt. Het team van B&S Media is gedreven, flexibel en toont een persoonlijke betrokkenheid. Met hun expertise zorgen zij ervoor dat onze SEA en SEO campagnes optimaal worden ingezet.

Lees

Jayboy

campergallery.nl

Om onze producten online kenbaar te maken, hebben wij uiteindelijk B&S Media ingeschakeld. We adverteerden eerst alleen via online marktplaatsen en dit hebben we uitgebreid met een officiële website. Samen met B&S Media hebben we de juiste zoektermen kunnen vinden en dit verwerkt in de nieuwe website. Daarnaast hebben we mooie advertenties opgezet in Google Ads. Maandelijks bekijken we samen de resultaten en die bevallen ons beide heel erg goed. Het contact ervaar ik erg positief. Zodra wij een aanpassingen nodig hebben op de website, dan wordt dit direct en snel opgepakt. Dat is voor ons super. Tevreden!

Lees

Social media remarketing

  • Facebook & Instagram remarketing
    Facebook biedt diverse manieren om retargeting in te zetten. Zo is het mogelijk om algemene advertenties te laten zien aan eerdere bezoekers op het moment dat ze op Facebook of Instagram zitten. Ook is het mogelijk om gebruik te maken van dynamische productadvertenties door middel van een catalogus.
  • Twitter remarketing
    Ook op Twitter is het mogelijk om remarketing in te zetten. Je kunt deze mensen retargeten via gesponsorde tweets die in hun tijdlijn verschijnen. De mogelijkheden via Twitter zijn echter wel een stuk beperkter dan die van Facebook en Instagram.
  • LinkedIn remarketing
    Retargeting binnen LinkedIn is beschikbaar sinds 2017. In tegenstelling tot andere sociale kanalen is LinkedIn hét platform om meer uit je B2B website bezoekers te halen. Je kunt een remarketing campagne via LinkedIn opzetten wanneer je doelgroep uit 300 leden of meer bestaat.

Social media remarketing

Retargeting

Retargeting bij B&S Media

Er zijn in het snel veranderende retargeting landschap zoveel mogelijkheden en opties, waardoor je misschien door de bomen het bos niet meer ziet. De SEA specialisten van B&S Media hebben jarenlange ervaring op het gebied van remarketing en zorgen voor rendementvolle campagnes op de verschillende beschikbare platformen. Dit betekent dat je remarketing campagne bij ons te allen tijde in vertrouwde handen is.

Met de juiste targeting, frequentie, advertentie-input, uitsluitingslijsten en overige instellingen die onze specialisten voor je finetunen, krijgt je doelgroep relevantere advertenties die ze extra zullen waarderen.

Ben jij benieuwd hoe wij ook voor jouw bedrijf retargeting effectief kunnen inzetten? Neem dan eens contact op met één van onze adviseurs.

Ook starten met Remarketing?

Neem contact met ons op!

038 337 6678     info@bsmedia.nl

B&S Media Internetmarketing adviseurs

Liever binnen 2 uur een adviseur spreken? Laat je gegevens achter.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.