Remarketing

Met een remarketingcampagne kun je potentiële klanten die je website eerder hebben bezocht opnieuw bereiken en ze relevante advertenties tonen op internet, social media of wanneer ze zoeken op Google.

Weten wat remarketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Vul het contactformulier hiernaast in of ons op 038 337 6678 of ons info@bsmedia.nl

Breng je product of dienst opnieuw onder de aandacht met remarketing! Ontdek de mogelijkheden en neem contact met ons op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat is remarketing?

Met remarketing, ook wel retargeting genoemd, kun je op diverse websites je eigen advertentie gericht laten zien aan internetgebruikers die recent je website hebben bezocht. Dit is een krachtige manier om jouw bedrijf, product of dienst onder de aandacht te houden bij mensen die onlangs interesse hebben getoond.

Bijvoorbeeld: een bezoeker heeft je productpagina bekeken, maar is daarna weer weggegaan. De reden van vertrek is onbekend, misschien had de bezoeker wel haast en klikte je website daarom weg. Ondanks dat had de bezoeker wellicht wel interesse in één van je producten of diensten. Hoe fijn is het dan als je deze bezoeker later nog kunt herinneren aan jouw bedrijf?

Remarketing

De voordelen voor jou

  • Bereik mensen die al geïnteresseerd zijn
  • Laat alleen relevante advertenties zien
  • Beïnvloed potentiële klanten bij het maken van een beslissing
  • Direct aanpasbaar en bij te sturen op basis van concrete data

Hoe werkt remarketing?

Met remarketing kun je dus eerdere bezoekers van je website bereiken met een advertentie die je zelf in kunt vullen. Er zijn veel verschillende platformen en mogelijkheden om remarketing toe te passen. Hier gaan we later op in. Eerst leggen we kort uit hoe het werkt.

Om te beginnen plaats je een remarketingtag op iedere pagina van je website. Dit is een stukje code die registreert welke bezoekers je website hebben bezocht. Deze (legale) cookie plaatst je bezoekers vervolgens in een remarketinglijst. Het interessante van remarketinglijsten is dat je verschillende doelgroepen aan kunt maken. Op basis van de doelgroep kan er vervolgens een gerichte campagne opgezet worden. Denk bijvoorbeeld aan een algemene advertentie voor al je websitebezoekers of een specifieke advertentie voor bezoekers die een bepaald product hebben bekeken.

Hoe werkt remarketing

Waarom remarketing?

Effectieve advertentiemethode

Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld 98% van de website bezoekers niet direct converteert. Door gebruik te maken van retargeting, kun je opnieuw de aandacht trekken van de bezoeker die al heeft laten weten geïnteresseerd te zijn in jouw organisatie, product of dienst.

Goed voor je naamsbekendheid

Daarnaast werkt het goed voor je naamsbekendheid. Door herhaaldelijk aanwezig te zijn op prominente websites creëer je meer awareness. Zodra potentiële klanten dan op zoek zijn naar jouw product of dienst, is de kans groter dat jij degene bent die meteen in hun opkomt.

Relatief lage kosten

De kosten van remarketing zijn relatief laag. Je richt je namelijk op mensen die je al eerder hebt bereikt. De kans is dus groter dat ze geïnteresseerd zijn. Hierdoor ligt het doorklikpercentage gemiddeld 2 tot 3 keer hoger dan bij gewone advertenties.

Ook een succesvolle remarketing campagne starten?

Remarketing platformen

Nu duidelijk is wat remarketing is en hoe het werkt, is het tijd om te kijken welke remarketing platformen je kunt gebruiken om je potentiële klanten te bereiken.

 

Google Ads

De bekendste vorm van remarketing is toch wel Google Remarketing. De campagnes worden via het Google Ads platform opgezet en vertoond in het Google Display Netwerk. Het Google Display Netwerk bestaat uit websites zoals Buienradar, YouTube, Nu.nl, maar ook heel veel kleine websites, blogs en fora over diverse onderwerpen. Google Ads biedt verschillende typen remarketing campagnes:

  • Display Netwerk Remarketing: laat algemene display advertenties zien aan eerdere bezoekers op het moment dat ze websites in het Display Netwerk bekijken.
  • Dynamische remarketing: geeft je de mogelijkheid om (via de Google Shopping feed) interactieve en op maat gemaakte advertenties te tonen. Dus wanneer een bezoeker een specifiek product heeft bekeken, kun je deze later nogmaals visueel tonen met de daarbij behorende prijs en/of aanbiedingsprijs.
  • Remarketing voor mobiele apps: laat advertenties zien aan mensen die jouw mobiele app of mobiele website hebben gebruikt op het moment dat ze andere mobiele apps gebruiken of andere mobiele websites bekijken.
  • Remarketinglijsten voor zoekadvertenties (RLSA): geeft je de mogelijkheid om advertenties en biedingen toe te spitsen op zowel zoekwoorden als remarketinglijsten. Zo kan er bijvoorbeeld een hoger bedrag worden geboden op een lijst met bezoekers die naar een specifiek product hebben gezocht op jouw website.
  • Video remarketing: laat advertenties zien aan mensen die uw video’s of YouTube-kanaal hebben bekeken op het moment dat ze YouTube gebruiken en video’s, websites en apps in het Display Netwerk bekijken.

 

Facebook & Instagram remarketing

Facebook biedt diverse manieren om remarketing in te zetten. Zo is het mogelijk om algemene advertenties te laten zien aan eerdere bezoekers op het moment dat ze op Facebook of Instagram zitten. Ook is het mogelijk om gebruik te maken van dynamische productadvertenties.

 

Twitter remarketing

Ook op Twitter is het mogelijk om remarketing in te zetten. De mogelijkheden via Twitter zijn echter wel een stuk beperkter dan die van Facebook en Instagram.

 

LinkedIn remarketing

Retargeting binnen LinkedIn is beschikbaar sinds 2017. In tegenstelling tot andere sociale kanalen is LinkedIn hét platform om meer uit je B2B website bezoekers te halen. Je kunt een remarketing campagne via LinkedIn opzetten wanneer je doelgroep uit 300 leden of meer bestaat.

Referenties

Weten waarom zoveel bedrijven voor de diensten van B&S Media hebben gekozen?

Bas van Olst
Bas van Olst
123schuifdeuren.nl

Wij werken al jaren samen met B&S Media en ze denken goed met ons mee. Nieuwe ontwikkelingen worden besproken en zonodig toegepast. Prettig zijn de korte lijntjes als er zaken besproken moeten worden. Mede dankzij deze samenwerking zij wij de laatste jaren behoorlijk gegroeid als bedrijf.”

Chris Bruins
Chris Bruins
dezorgoutlet.nl

“B&S Media zorgt ervoor dat onze webshop up-to-date blijft, optimaliseert op belangrijke zoekwoorden en zet betaalde advertenties (Ads) voor ons in. Naast een flinke conversiestijging op onze webshop, heeft de goede online vindbaarheid ook voor meer bezoekers in onze fysieke showroom gezorgd!”

Ook een succesvolle Remarketing campagne? 

Neem contact met ons op!

038 337 6678     info@bsmedia.nl

B&S Media Internetmarketing adviseurs

Of wil je liever zelf teruggebeld worden?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Samenwerken aan online succes?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.