LinkedIn Ads

LinkedIn is een krachtig B2B-kanaal met zeer specifieke doelgroepen om te targeten. Bereik jouw zakelijke doelgroep gericht en effectief met LinkedIn Ads.

Behaal meer zakelijke leads en toon bedrijven wat jouw specialisme is. Benieuwd? Neem contact met ons op!

038 337 6678   info@bsmedia.nl

Haal meer zakelijke leads uit social media marketing. Vraag gratis en vrijblijvend een LinkedIn quickscan aan!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

LinkedIn is dé oplossing voor het effectief verspreiden van jouw zakelijke boodschap. Vooral als jouw bedrijf zich op de zakelijke markt richt. Adverteren via LinkedIn Ads is uniek, omdat je op andere criteria kunt targeten dan bij overige social media kanalen. Zo kun je jouw campagnes bijvoorbeeld richten op verschillende sectoren, bedrijfsgroottes, functietitels, bedrijfsnamen, vaardigheden, en meer!

De voordelen voor jou

  • Groot en relevant bereik
  • Genereer meer websitebezoekers
  • Bereik een zakelijke markt met inhoudelijke posts
  • Wakker de behoeftes van je doelgroep aan
  • Bereik gericht jouw B2B doelgroep
  • Persoonlijke campagnemanager
  • Transparante werkwijze
  • Vaste maandelijkse investering

Organisch posten op LinkedIn

Met wereldwijd meer dan een half miljard gebruikers is LinkedIn het grootste zakelijke sociale netwerk ter wereld en hét advertentieplatform voor de zakelijke markt. Nederland telt ruim 4,7 miljoen gebruikers, waarvan 771.000 zelfs dagelijks op LinkedIn te vinden zijn. Een zakelijke en veelal hoger opgeleide doelgroep, die je door middel van zeer specifieke targetingopties gericht kunt bereiken.

Een LinkedIn bedrijfspagina, in combinatie met de persoonlijke pagina’s van jou en je collega’s, leent zich erg goed voor het delen van informatie met volgers en potentiële klanten. Denk aan een blog, een poll, reviews, een vacature, een carrousel met informatie en nog veel andere formats. LinkedIn is de plek waar jij jezelf en je bedrijf neerzet als de specialist in je vakgebied, een thought leader, de autoriteit in je specialisatie.

Adverteren met LinkedIn Ads

Met LinkedIn adverteren bereik je jouw doelgroep met betaalde (gesponsorde) advertenties. Je brengt als bedrijf je producten of diensten onder de aandacht bij je zakelijke doelgroep. LinkedIn Ads leent zich ook erg goed voor het vinden van nieuwe collega’s en het onder de aandacht brengen van vacatures.

LinkedIn adverteren

Doelstellingen LinkedIn marketing

Met LinkedIn heb je jouw zakelijke doelgroep binnen handbereik. Maar het succes van adverteren op LinkedIn Ads valt of staat met het in kaart brengen van je doelstellingen. Wat wil je precies bereiken met advertenties op LinkedIn? Je kunt kiezen tussen:

Bekendheid

Bekendheid

Deze doelstelling kies je als je de interesse in je bedrijf, product of dienst onder jouw (zakelijke) doelgroep wilt vergroten. Bij het vergroten van de merkbekendheid vertel je mensen wat jouw bedrijf zo waardevol maakt.

Overweging

Overweging

Kies deze doelstelling als je wilt dat mensen over jouw bedrijf nadenken en gaan zoeken naar meer informatie. Denk bijvoorbeeld aan een campagne waarmee mensen gestimuleerd worden om je website te bezoeken.

Conversies

Conversies

Deze doelstelling kies je wanneer je mensen met interesse in je bedrijf wilt aansporen om je product of dienst te gebruiken of kopen. Denk bijvoorbeeld aan een online aankoop, een appdownload, een whitepaperdownload of registratie op je website.

LinkedIn doelgroepen

De targeting is het onderdeel waar LinkedIn adverteren echt interessant wordt. Target onder andere op locaties, bedrijfsgegevens, demografische gegevens, opleiding, ervaring en interesses. Zo maak je een hele specifieke doelgroep en is de kans groot dat jouw advertenties bij de juiste gebruikers komen.

Gematchte doelgroep

Een andere manier om je doelgroep met LinkedIn Ads te bereiken is op basis van een gematchte doelgroep. Upload een lijst met contacten of maak gebruik van remarketing. Voor remarketing plaats je een tag op je website, net als bij Facebook ads of Google Ads doet. LinkedIn noemt deze tag de Insight Tag. Deze houdt bij welke LinkedIn-gebruikers jouw website bezoeken en de tag maakt van deze gegevens een lijst.

Adverteer op LinkedIn

LinkedIn doelgroepen

Fijne samenwerking! Er wordt echt goed meegedacht en ze komen hun beloften gewoon na. We hebben al mooie resultaten behaald met de door hun opgestelde SEO-campagne en Facebook-campagne. Zeer tevreden! Contact verloopt soepel en er wordt vlot gehandeld.

Wilco Riezebos van de Houtburcht

LinkedIn advertenties

LinkedIn ads

Het advertentietype dat je kiest, is afhankelijk van zaken als je doelstelling en je boodschap. Je kunt kiezen uit:

  • Afbeelding: zien eruit als een normale update, maar worden niet getoond op je LinkedIn-pagina. Hierdoor personaliseer je content voor je doelgroep.
  • Carrousel: laat 10 verschillende advertenties naast elkaar zien, waardoor je meer content kunt opnemen. Per afbeelding kies je een kop, tekst en URL.
  • Video: met video’s breng je je boodschap veel beter over en houd je de aandacht makkelijker vast.
  • Tekst: kleine advertenties die in de rechterkolom of bovenaan de LinkedIn-pagina’s worden vertoond. Er is ruimte voor een kop, beschrijving en afbeelding.
  • Spotlight: plaats producten, diensten of je bedrijf in de spotlight met een gepersonaliseerde LinkedIn advertentie. De advertentie stem je af op je doelgroep op basis van profielgegevens.
  • Volg: promoot je bedrijfspagina met een volgadvertentie en vergroot het aantal volgers van je pagina.
  • Vacature: breng beschikbare functies binnen jouw bedrijf onder de aandacht.
  • Gesponsorde Inmail: gepersonaliseerde berichten die de ontvanger in zijn postvak op LinkedIn krijgt.

Adverteer op LinkedIn

miljoen Nederlanders hebben een account op LinkedIn

%

effectiever in leadgeneratie dan andere kanalen

%

van social media leads voor B2B's zijn afkomstig van LinkedIn

Adverteren op LinkedIn

LinkedIn Ads uitbesteden

Wil je ook adverteren met LinkedIn Ads, maar besteed je dit liever uit aan onze socialmediaprofessionals? B&S Media Internetmarketing heeft door de jaren heen veel successen behaald met LinkedIn Ads. Tijdens het adviesgesprek kijken we samen waar de grootste kansen liggen en hoe we jouw (B2B-)doelgroep het beste bereiken. Daarna kijken we naar de mogelijkheden binnen je advertentiebudget en je doelstellingen.
Aan de hand van deze informatie ontwerpen we creatieve uitingen en richt je persoonlijke campagnemanager een op maat gemaakte LinkedIn Ads campagne in. Wij monitoren continu de voortgang van jouw LinkedIn advertentie(s) om zo het beste uit je advertentiebudget te halen.

Ook op LinkedIn adverteren?

Neem contact met ons op!

038 337 6678     info@bsmedia.nl

B&S Media Internetmarketing adviseurs

Liever binnen 2 uur een adviseur spreken? Laat je gegevens achter.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.