LinkedIn adverteren

LinkedIn is een krachtig B2B advertentiekanaal met zeer specifieke doelgroepen om te targeten. Bereik jouw zakelijke doelgroep gericht en effectief met LinkedIn adverteren.

Behaal meer zakelijke leads. Benieuwd? Neem contact op!

038 337 6678   info@bsmedia.nl

Haal meer zakelijke leads uit social media marketing. Vraag gratis en vrijblijvend een LinkedIn quickscan aan!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

LinkedIn adverteren is dé oplossing voor het effectief verspreiden van jouw boodschap. Vooral als jouw bedrijf zich op de zakelijke markt richt. Adverteren op LinkedIn is uniek, omdat je op andere criteria kunt targeten dan bij overige social media kanalen.

Zo kun je jouw campagnes bijvoorbeeld richten op verschillende sectoren, bedrijfsgroottes, functietitels, bedrijfsnamen, vaardigheden, en meer!

De voordelen voor jou

  • Groot en relevant bereik
  • Genereer meer websitebezoekers
  • Wakker de behoeftes van je doelgroep aan
  • Bereik gericht jouw B2B doelgroep
  • Persoonlijke campagnemanager
  • Transparante werkwijze
  • Vaste maandelijkse investering

Bereik je zakelijke doelgroep

Met wereldwijd meer dan een half miljard gebruikers is LinkedIn het grootste zakelijke sociale netwerk ter wereld en hét advertentieplatform voor de zakelijke markt. Nederland telt ruim 4,7 miljoen gebruikers, waarvan 771.000 zelfs dagelijks op LinkedIn te vinden zijn. Een zakelijke en veelal hoger opgeleide doelgroep, die je door middel van zeer specifieke targetingopties gericht kunt bereiken.

Waarom bedrijven kiezen voor LinkedIn adverteren

Met LinkedIn adverteren kun jij jouw doelgroep bereiken met betaalde (gesponsorde) advertenties binnen LinkedIn. Je kunt als bedrijf je producten of diensten onder de aandacht brengen bij je zakelijke doelgroep, maar ook nieuwe werknemers zoeken door je vacatures onder de aandacht te brengen.

LinkedIn adverteren

Doelstellingen LinkedIn marketing

Met LinkedIn heb je jouw zakelijke doelgroep binnen handbereik. Maar het succes van adverteren op LinkedIn valt of staat met het in kaart brengen van je doelstellingen. Wat wil je precies bereiken met LinkedIn adverteren? Je kunt kiezen tussen:

Bekendheid

Bekendheid

Deze doelstelling kies je als je de interesse in je bedrijf, product of dienst onder jouw (zakelijke) doelgroep wilt vergroten. Bij het vergroten van de merkbekendheid vertel je mensen wat jouw bedrijf zo waardevol maakt.

Overweging

Overweging

Kies deze doelstelling als je wilt dat mensen over jouw bedrijf gaan nadenken en op zoek gaan naar meer informatie. Denk bijvoorbeeld aan een campagne waarmee mensen gestimuleerd worden om je website te bezoeken.

Conversies

Conversies

Deze doelstelling kies je wanneer je mensen met interesse in je bedrijf wilt aansporen om je product of dienst te gebruiken of kopen. Denk bijvoorbeeld aan een online aankoop, een app download of registratie op je website.

LinkedIn doelgroepen

De targeting is het onderdeel waar LinkedIn adverteren echt interessant wordt. Zo kun je onder andere targeten op locaties, bedrijfsgegevens, demografische gegevens, opleiding, ervaring en interesses. Op deze wijze kun je een hele specifieke doelgroep maken en is de kans groot dat jouw advertenties bij de juiste gebruikers terechtkomen.

Gematchte doelgroep

Een andere manier om je doelgroep met LinkedIn adverteren te bereiken is op basis van een gematchte doelgroep. Hiermee kun je een lijst met contacten uploaden. Daarnaast kun je kiezen voor remarketing. Wil je hier gebruik van maken, dan plaats je een tag op je website net zoals je dat voor Facebook adverteren of Google Ads doet. LinkedIn noemt deze tag de Insight Tag. Deze tag houdt bij welke LinkedIn gebruikers jouw website bezoeken en maakt van deze gegevens een lijst. Bij ten minste 300 leden kun je een campagne instellen en deze recente websitebezoekers retargeten op LinkedIn.

Adverteer op LinkedIn

LinkedIn doelgroepen

Fijne samenwerking! Er wordt echt goed meegedacht en ze komen hun beloften gewoon na. We hebben al mooie resultaten behaald met de door hun opgestelde SEO-campagne en Facebook-campagne. Zeer tevreden! Contact verloopt soepel en er wordt vlot gehandeld.

Wilco Riezebos van de Houtburcht

LinkedIn advertenties

LinkedIn advertenties

Het advertentietype dat je kiest, is afhankelijk van zaken als je doelstelling en je boodschap. Je kunt kiezen uit:

  • Afbeelding: zien eruit als een normale update, maar worden niet vertoond op je LinkedIn-pagina. Hierdoor kun je content voor een beoogde doelgroep personaliseren.
  • Carrousel: laat 10 verschillende advertenties naast elkaar zien, waardoor je meer content kunt opnemen. Per afbeelding kies je een kop, tekst en URL.
  • Video: met video’s kun je je boodschap veel beter overbrengen, de aandacht makkelijker behouden én een gevoel creëren.
  • Tekst: kleine advertenties die in de rechterkolom of bovenaan de LinkedIn-pagina’s worden vertoond. Er is ruimte voor een kop, beschrijving en afbeelding.
  • Spotlight: plaats producten, diensten of je bedrijf in de spotlight met een gepersonaliseerde advertentie. De advertentie kan je afstemmen op je doelgroep op basis van profielgegevens.
  • Volg: promoot je bedrijfspagina met een volgadvertentie en vergroot het aantal volgers van je pagina.
  • Vacature: breng beschikbare functies binnen jouw bedrijf onder de aandacht.
  • Gesponsorde Inmail: bereik je doelgroep via gepersonaliseerde berichten die de ontvanger in zijn postvak op LinkedIn krijgt.

Adverteer op LinkedIn

miljoen Nederlanders hebben een account op LinkedIn

%

effectiever in leadgeneratie dan andere kanalen

%

van social media leads voor B2B's zijn afkomstig van LinkedIn

Adverteren op LinkedIn

LinkedIn adverteren uitbesteden

Wil je ook op LinkedIn adverteren, maar besteed je dit liever uit aan onze social media professionals? Laat het ons weten. B&S Media Internetmarketing heeft door de jaren heen veel successen behaald met LinkedIn adverteren. Tijdens het adviesgesprek kijken we samen waar de grootste kansen liggen en hoe we jouw (B2B) doelgroep het beste kunnen bereiken. Vervolgens kijken we naar de mogelijkheden binnen je advertentiebudget en de beoogde doelstellingen.

Aan de hand van deze informatie ontwerpen we creatieve uitingen en richt je persoonlijke campagnemanager een op maat gemaakte LinkedIn campagne in. Mocht het nodig zijn om tussendoor bij te sturen? Wij monitoren continu de voortgang van jouw LinkedIn advertentie(s) om zo het beste uit je advertentiebudget te halen.

Ook op LinkedIn adverteren?

Neem contact met ons op!

038 337 6678     info@bsmedia.nl

B&S Media Internetmarketing adviseurs

Liever binnen 2 uur een adviseur spreken? Laat je gegevens achter.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.