Het Display netwerk van Google biedt volop kansen aan elk bedrijf. Het bereik en volume van uw campagne kan met het Display netwerk enorm stijgen. Vaak is de vraag gesteld hoe effectief het Display Netwerk is. Die vraag heb ik mezelf ook vaak genoeg afgevraagd maar door nieuwe targeting methodes kan het zeer effectief gebruikt worden. Daarnaast heeft het adverteren op  het Google Display netwerk voor mij drie grote voordelen namelijk bereik, relevantie en vertrouwen.

Wat is het Google display netwerk ook alweer?

Het Display Netwerk van Google is een verzameling van duizenden websites, video’s en apps waar advertenties getoond kunnen worden. Het Google Display Netwerk bereikt  ongeveer 83 procent van de internetgebruikers over de hele wereld. Het maakt niet uit of u een groot of klein bedrijf heeft, met het Display Netwerk zijn de mogelijkheden eindeloos. Het mooie van deze sites is het feit dat het partner sites zijn van Google. Alle websites worden door Google gecontroleerd en beoordeeld. Hiermee test Google ook meteen de relevantie van de site met betrekking tot zoekopdrachten en onderwerpen.  Hiermee heb ik het eerste grote voordeel alweer besproken, namelijk het bereik.

google_display_netwerk

Levert het conversie op?

Dat hangt helemaal af van de targeting, ga je met hagel schieten en gooi je het Display netwerk helemaal open dan zul je vele duizenden vertoningen halen maar of er één conversie uitkomt is nog maar de vraag. Door continu te optimaliseren kun je de targeting steeds specifieker maken tot je uit eindelijk alleen de juiste doelgroep bereikt.  Er zijn vele targeting methodes, denk aan leeftijd, locaties, interesses en hobby’s. Door een combinatie van de targeting methodes te maken kan je doelgroep effectief bereikt worden. Zo zorg je ervoor dat je advertenties alleen op websites vertoond worden waar potentiële leads actief zijn. De mogelijkheden op dit gebied zijn de afgelopen tijd sterk  gegroeid. Hierdoor is de relevantie van advertenties op het Google Display Netwerk flink verbeterd.

Wat kan ik ermee als lokale ondernemer?

Als je lokaal actief bent  als ondernemer biedt het Display Netwerk genoeg kansen en mogelijkheden. Stel dat je alleen klanten uit Zwolle wil, stel de targeting in op Zwolle en alleen mensen uit Zwolle zullen je advertenties zien. Persoonlijk vind ik het voor regionale ondernemers een ideaal middel om naamsbekendheid te vergaren, om vertrouwen te winnen en het is de ideale oplossing voor branding. Als potentiële klanten op sites zoals buienradar en RTL jou advertenties zien groeit het vertrouwen in jou bedrijf. Adverteren op dit Display Netwerk gaat ook via Google AdWords, u betaalt dus ook alleen maar per click en voorkomt hoge CPM tarieven.

Conclusie

Google Display adverteren is een perfecte aanvulling voor een Search campagne. Een campagne kan direct ingezet worden vanuit het  Google AdWords systeem. Met uitgebreide segmentatie mogelijkheden kan de doelgroep gericht worden bereikt.  De mogelijkheden qua adverteren zijn ruim, zo kan er geadverteerd worden doormiddel van tekst, beeld en video. De mogelijkheid om je product of bedrijf visueel naar voren te brengen is dus aanwezig. Doordat er ook per klik betaald dient te worden valt de investering voor vele duizenden vertoningen ook nog eens laag uit.

Display adverteren voor uw bedrijf? Neem contact op met B&S Media