Natuurlijk is het belangrijk dat uw website of webshop veel bezoekers trekt, maar het is nog veel belangrijker dat deze bezoekers ook daadwerkelijk tot actie over gaan. Het is daarom van groot belang dat de website of webshop zodanig is ingericht dat de bezoeker wordt aangespoord tot contact of het plaatsen van een bestelling. In deze blog gaan we in op een aantal conversieverhogende mogelijkheden voor uw website.

 

 

Call-to-action buttons

Allereerst is het belangrijk dat de bezoeker wordt aangezet om de contactgegevens van het bedrijf te bekijken. Hiervoor is een opvallende contactbutton met een duidelijke call-to-action cruciaal. Deze button moet op een prominente plaats op de homepage worden geplaatst, waardoor er zoveel mogelijk bezoek aan de contactpagina wordt gegenereerd.

 

Contactformulier

Wanneer de bezoeker op de contactpagina is aangekomen, moet de stap om het contactformulier in te vullen zo klein mogelijk worden gemaakt. Vraag alleen de echt relevante gegevens in uw contactformulier en laat overbodige informatie achterwege. De gedetailleerde informatie kan vervolgens worden besproken in een telefonisch contact of een persoonlijke afspraak.

 

Bestelproces webshop

Een veelvoorkomend probleem bij webshops is het niet afrekenen van gevulde winkelwagens. Bezoekers haken veelal  af in het bestel- en betalingsproces, wat natuurlijk enorm zonde is. In veel verouderde of eenvoudige webshops moeten er meerdere pagina’s worden doorlopen, waardoor vaak het overzicht in het bestelproces ontbreekt. Via een one-step-checkout systeem in bijvoorbeeld Magento kan de gebruiker op één pagina alle benodigde informatie invullen en de bestelling afronden. Dit leidt tot een veel hoger percentage bestellingen van gevulde winkelwagens en zal de omzet zichtbaar doen toenemen!

 

Live chat

Een zeer goede conversieverhogende oplossing voor webshops is het verzorgen van een live chatmogelijkheid met de bezoeker op de website. De bezoeker kan op een zeer laagdrempelige manier contact opnemen met vragen of producten of bestelmogelijkheden. Via een direct advies weet de bezoeker direct waar hij/zij aan toe is en zal veel eerder een bestelling plaatsen. Via een dergelijk chatsysteem is het vaak ook mogelijk om live te monitoren hoeveel bezoekers op de website zijn en kunnen deze bezoekers ook actief worden benaderd terwijl zij uw website bezoeken.

 

Meer informatie over conversieverhogende oplossingen voor uw website? Of meer informatie over zoekmachinemarketing? Neem vrijblijvend contact op met B&S Media Internetmarketing!