In de afgelopen maanden is Google continu bezig geweest met het aanpassen en verbeteren van de mogelijkheden voor Google AdWords advertenties. Deze aanpassingen volgen elkaar in dusdanig snel tempo op, dat niet alle adverteerders op de hoogte zijn van de laatste technische mogelijkheden. Als Google Certified Partner voeren we continu de laatste ontwikkelingen door in de Google AdWords campagnes en zijn we in staat om veel extra opvalwaarde te creëren voor onze  klanten. Een van deze ontwikkelingen bespreken we in dit blog: Het doorvoeren van een langere koptekst in de AdWords advertenties.

 

Opvallende koptekst

Een van de belangrijkste ontwikkelingen in de Google AdWords advertenties is het kunnen doorvoeren van een langere koptekst. In de oude situatie zag een advertentie in de top-3 van Google AdWords er als volgt uit:

 

google adwords koptekst

 

In deze advertentie bestaat de advertentie uit een koptekst van maximaal 25 tekens en daaronder een advertentietekst van maximaal 2 regels van 35 tekens. Door de blauwe kleur en het grotere lettertype van de koptekst valt deze meer op dan de tekst van de advertentie. In de nieuwe situatie is het mogelijk om de eerste regel van de advertentietekst  achter de koptekst te laten plaatsen. De advertentie ziet er dan zo uit:

 

langere koptekst adwords

 

In dit voorbeeld is de opvalwaarde van de advertentie een stuk groter. De koptekst en eerste advertentieregel worden groot afgebeeld, waardoor alleen de tweede advertentieregel onder de advertentie verschijnt. Door de eerste tekstregel met een punt of vraagteken te laten eindigen, ziet Google de advertentietekst als twee verschillende regels. Hierdoor zal in veel gevallen de eerste regel achter de koptekst worden geplaatst.

 

Hogere CTR

Onderzoek van Google laat zien dat deze advertenties een hogere CTR (doorklikpercentage) hebben  dan de niet geoptimaliseerde advertenties. Door deze hogere CTR komen niet alleen meer bezoekers op uw website, maar dit heeft ook een positief effect op de kwaliteitsscore van uw zoekwoorden. Door een hogere kwaliteitsscore worden de kosten per klik voor het adverteren op Google verlaagd, waardoor u meer bezoekers krijgt voor uw Google AdWords budget. Het optimaliseren van uw advertenties heeft dus vele voordelen!