Cheap Campers

Online vindbaarheid verbeteren

Case Cheap Campers

Het bedrijf

De outback verkennen in Australië? Of overnachten in één van de Nationale Parken in Canada? En dat allemaal vanuit een camper? Bij Cheap Campers laten ze deze droom dagelijks in vervulling gaan voor hun klanten. Het bedrijf is namelijk gespecialiseerd in camperverhuur in Amerika, Canada, Nieuw-Zeeland en Australië.

Betere posities op belangrijke trefwoorden

De vindbaarheid van de website in de organische zoekresultaten verbeteren, om zo meer bezoekers naar de website te genereren. De opdracht is redelijk simpel, maar het daadwerkelijk voor elkaar krijgen vergt werk. De concurrentie is namelijk fors. Op zoekopdrachten in combinatie met de landen die belangrijk zijn voor Cheap Campers zit echter flink zoekvolume, dus hoge posities staan nagenoeg garant voor meer bezoekers. Een uitgebreide zoekwoordanalyse heeft ons geholpen om te bepalen welke trefwoorden relevant zijn. Vervolgens zijn voor deze termen bestaande pagina’s geoptimaliseerd, door onder andere de paginatitel, meta-descriptions, headings en teksten te optimaliseren. Ook hebben we – samen met de klant – de URL structuur geoptimaliseerd, door de URL’s in te korten en dubbelingen te verwijderen.

 

Onderzoek

Onderzoek

Allereerst is er in kaart gebracht welke zoektermen worden gebruikt door uiteenlopende doelgroepen.

Techniek

Techniek

Er zijn vervolgens technische optimalisaties doorgevoerd zodat de website optimaal geïndexeerd wordt.

Content

Content

Ook zijn er verschillende landingspagina’s geschreven waar de gebruikte zoektermen op terugkomen.

Autoriteit

Autoriteit

Door het versterken van het linknetwerk, verwijzen er nu meer kwalitatieve websites naar de website.

+

Posities gestegen

+%

Meer bezoekers

+%

Meer sessies

SEO resultaten

Door het aanpassen van de URL structuur hebben de posities een enorme boost gekregen. De meeste zoekwoorden zijn inmiddels gestegen naar topposities.

Om de posities stabiel te houden worden er maandelijks diverse optimalisaties gedaan. De zoekwoorden waarvoor we hebben geoptimaliseerd zijn in totaal met 60 posities gestegen. Hierdoor zijn de zoekresultaten van Cheap Campers niet langer meer vindbaar op de tweede pagina, maar staan ze nu bovenaan de eerste pagina!

Naast stijgingen in posities, zien we ook een grote stijging in organisch verkeer. Sinds de URL structuur is aangepast en de posities zijn verbeterd, is het organisch verkeer toegenomen met 370% ten opzichte van de periode hiervoor.

Wat zegt de klant?

“In 2016 hebben wij B&S Media gevraagd om onze website beter vindbaar te maken in de organische zoekresultaten. Afgelopen 2 jaar werken wij al naar tevredenheid samen, afspraken worden nagekomen en onze website is beter vindbaar. Wij houden de aanpassingen op de website zelf bij. B&S Media zorgt elke maand voor een prioriteitenlijst met aanpassingen die wij door kunnen voeren. Daarnaast ontvangen wij elke maand een rapportage waarin staat op welke positie wij per zoekwoord staan en wat de planning voor de komende maand is."

Mike Schouten

Wij werkten aan dit project

Klaas B&S Media

Klaas Ros

Sr. Internet Marketing Adviseur

Michel B&S Media

Michel Hamer

Teamleider

Demi B&S Media

Demi van der Horst

Sr. SEO Specialist

Ook betere resultaten?

Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.