IJssel Woningkeurders

Lokale SEO- en SEA-aanpak

IJssel Woningkeurders, opgericht in 2021, is specialist op het gebied van bouwtechnische keuringen voor woningen. Bij het kopen van een huis heeft de koper een onderzoeksplicht. Dit houdt in dat de koper zichzelf op de hoogte moet stellen van zichtbare gebreken. Daarom biedt IJssel Woningkeurders een waardevolle dienst: een grondige bouwkundige keuring die kopers inzicht geeft in de bouwkundige staat van een woning. 

Onderzoek

Onderzoek

Allereerst is er in kaart gebracht welke zoektermen worden gebruikt door uiteenlopende doelgroepen.

Techniek

Techniek

Er zijn in het begin technische optimalisaties doorgevoerd, zodat de website optimaal geïndexeerd wordt. Ondertussen is er een nieuwe webshop gelanceerd.

Content

Content

Ook zijn er verschillende landingspagina’s geschreven waar de gebruikte zoektermen op terugkomen. De content blijven we vernieuwen en uitbreiden.

Autoriteit

Autoriteit

Door het continu versterken van het linknetwerk, verwijzen er nu meer kwalitatieve websites naar Koopverfonline.

+

posities gestegen

+

zoekwoorden in de top 3

+

meer organisch verkeer

Focus op Zwolle en wijde omgeving

IJssel Woningkeurders is gevestigd in Zwolle en werkzaam in de wijde regio rond deze stad. Dit is een mooi vertrekpunt voor deze SEO-campagne. Uit het zoekwoordenonderzoek binnen deze niche kwamen belangrijke zoekwoorden naar voren zoals “bouwkundige keuring“, “bouwtechnische keuring“ en “bouwkeuring“, in combinatie met plaatsen rondom Zwolle, Apeldoorn en Deventer. Ook brengen we het concept van tegelijk uitvoeren van een taxatie en een bouwkundige keuring bij de doelgroep onder de aandacht. Een nieuw bedrijf met een nieuwe website betekent voor SEO dat de autoriteit helemaal opgebouwd moet worden. Inmiddels hebben bijna alle zoekwoorden binnen de campagne een solide top 3-positie en is het organische verkeer mooi gestegen. 

 

Website met persoonlijk karakter

Voor de nieuwe website is het team van IJssel Woningkeurders gefotografeerd tijdens hun werkzaamheden. Deze fotografie hebben we een prominente plek gegeven op de website en dat geeft het bedrijf een mooi persoonlijk karakter. Hun belangrijkste conversiepunten zijn de contactgegevens e-mail, bellen en het contactformulier. Deze hebben we op elke pagina en in de rechterbovenhoek terug laten komen met onder andere een opvallende rode call to action button.

Home IJssel Woninkeurders

Google Ads-strategie en -aanpak

Om het budget zo effectief mogelijk in te zetten, hebben we ook bij Ads gekozen voor een lokale aanpak. We richten campagnes op termen als “bouwkundige keuring”, “bouwtechnische keuring” of “bouwkundig rapport” in combinatie met Zwolle of een andere plaats in de regio zoals Deventer of Apeldoorn. De landingspagina’s die we voor deze zoektermen en plaatsen ten bate van SEO hebben gemaakt, gebruiken we om altijd een relevante landing voor de zoeker via Google-advertenties te bieden. 

Het optimale resultaat behalen we door ons te focussen op de juiste zoekwoorden, maar ook door doelgroepen te gebruiken die we aanmaken of die Google ons aanbiedt. 

Google Ads resultaten

Grafiek Google Ads resultaten
%

stijging in conversies

%

lagere CPC

%

stijging in kliks

Wat zegt de klant?

"Ze werken gericht naar de gestelde doelen, zijn betrouwbaar, komen afspraken na, tonen zich betrokken en zijn helder in de communicatie".

Bas Eijpe

Wij werken aan dit project

Klaas

Senior Internetmarketingadviseur

Valery Leusink B&S Media

Valéry

SEA-specialist

Ilona B&S Media

Ilona

SEO-specialist

Ook betere resultaten?

Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.