Steeds meer bezoekers komen via hun mobiele telefoon voor het eerst in aanraking met jouw website. Wanneer je mobiele landingspagina dan niet op orde is of niet voldoet aan de verwachtingen van de bezoeker, kun je deze potentiële klanten gemakkelijk mislopen. Met een mobielvriendelijke landingspagina kun jij je mobiele bezoekers optimaal bedienen en daardoor het aantal conversies verhogen!

Benieuwd hoe jij je landingspagina optimaliseert voor mobiel? Lees dan onderstaande tips!

1. De belangrijkste boodschap eerst

Zorg ervoor dat de belangrijkste informatie boven de vouw staat. Zo ziet de mobiele bezoeker direct welke boodschap je over wilt brengen en wat je te bieden hebt. Dit geldt ook voor de call-to-action button.

2. Voeg een belknop toe

Maak het je mobiele bezoekers zo gemakkelijk mogelijk en voeg een bel button toe. Het kopiëren en plakken van een telefoonnummer kan namelijk een afhaakmoment zijn. Gebruik daarom buttons waarmee de bezoeker met één druk op de knop kan bellen.
Tip: maak de buttons meetbaar in Google Analytics, zodat je direct kunt zien of én hoeveel gebruikers de actie uitvoeren.

3. Zorg voor mobielvriendelijke CTA buttons

Zorg ervoor dat je CTA button mobielvriendelijk is. Dit betekent dat je hover buttons beter kunt vermijden en dat de button groot genoeg is om makkelijk met je vinger op te drukken.

4. Kies voor een sticky navigation menu

Een sticky navigation menu is een navigatiebalk die te zien is op de hele website, dus ook wanneer er naar beneden wordt gescrold. Op deze manier is het menu direct terug te vinden op de website én hoeft de bezoeker niet eindeloos lang weer naar boven te scrollen.

5. Maak gebruik van bullet points

Mobiele bezoekers zijn snel op zoek naar informatie die belangrijk voor hen is. Maak het ze daarom makkelijk om je pagina te scannen. Door middel van bullet points kun je belangrijke informatie op een overzichtelijke en compacte manier presenteren. Daarnaast zorgt het er ook voor dat je pagina minder rommelig lijkt.

6. Houd de formulieren kort

Op elk apparaat kan het invullen van een formulier of het aanmaken van een account tot irritatie leiden. Op een mobiele telefoon is de gebruiker vaak nog sneller geïrriteerd, waardoor de kans op afhaken groter is. Een mobiele gebruiker wil namelijk snel meer informatie en hier niet teveel moeite voor hoeven doen. Maak de formulieren daarom zo eenvoudig mogelijk door alleen gegevens te vragen die je écht nodig hebt. Ook door het formulier en de bevestigingsbutton groot en duidelijk te maken kun je de kans op invullen vergroten.

7. Optimaliseer je meta description voor mobiel

Meta descriptions hebben minder ruimte in de mobiele zoekresultaten. Voorkom dat ze worden afgebroken en daardoor niet volledig leesbaar zijn. Een mobielvriendelijke metabeschrijving mag maximaal 800 pixels lang zijn.

Met deze 7 tips voor een succesvolle mobiele landingspagina kun je eenvoudig je website beter laten renderen. Heb je hulp nodig bij het inrichten en/of mobielvriendelijk maken van landingspagina’s? De internet marketing specialisten van B&S Media helpen je graag om jouw mobiele landingspagina tot een succes te maken!