Google Mijn Bedrijf blijft vernieuwen! Zo zijn er de afgelopen maanden meerdere updates doorgevoerd, waardoor het gebruiken van Google Mijn Bedrijf steeds interessanter wordt. In deze blog lees je meer over alle mogelijkheden en de nieuwe functies van Google Mijn Bedrijf.

Wat is Google Mijn Bedrijf ook alweer?

Google Mijn Bedrijf is een gratis dienst van Google waarmee je jouw bedrijf zichtbaar kunt maken door een bedrijfsvermelding aan te maken. Door deze bedrijfsvermelding aan te maken, komt er automatisch een vermelding op Google Maps. Ook word je lokaal beter gevonden en kun je openingstijden toevoegen. Daarnaast is het ook mogelijk om:

  • Foto’s te tonen van je bedrijf
  • Bezoekers ‘binnen te laten kijken’ in je bedrijf d.m.v. een virtuele rondleiding
  • Je bedrijfslocatie direct weer te geven via Google Maps
  • Openingstijden van je bedrijf te tonen (incl. afwijkende openingstijden op bijvoorbeeld feestdagen)
  • Contactinformatie te tonen (adres en telefoonnummer)
  • Recensies over je bedrijf te tonen en hierop te reageren (hier worden automatisch de sterren aan toegevoegd)

De nieuwe functies:

Naast de bovengenoemde functies en mogelijkheden, zijn er de afgelopen maanden nog drie nieuwe functies bijgekomen:

Google Posts

Sinds eind juni is het mogelijk om in Google Mijn Bedrijf berichten te posten die direct zichtbaar zijn in je bedrijfsvermelding in de zoekresultaten. Deze nieuwe functie biedt je de mogelijkheid om relevant nieuws zoals blogs, nieuwsberichten, downloads, evenementen of een nieuwe websitepagina onder de aandacht te brengen. Daarnaast springt je bedrijfsvermelding extra goed in het oog tussen de Google zoekresultaten.

Hoe maak ik een Google Post aan?

  1. Ga naar Google My Business
  2. Log rechtsboven in met je Google Account, of maak er één aan als je deze nog niet hebt
  3. Klik aan de linkerkant op Google Posts (in het Nederlands: Berichten) en schrijf je post!
    Google Posts
  4. Hier kun je vervolgens een post of evenement aanmaken door een afbeelding, tekst (100-300 woorden) en een CTA button met link toe te voegen.

Google Posts voorbeeld

Let op: De Google Posts blijven ongeveer 7 dagen online staan, daarna verdwijnen de posts automatisch. Hiermee wil Google de relevantie en actualiteit van de posts waarborgen. Om te blijven opvallen, zul je dus regelmatig nieuwe Google Posts moeten toevoegen.

Extra url toevoegen in Google Mijn Bedrijf

Heb jij al een extra url toegevoegd aan je bedrijfsvermelding? Sinds kort is het mogelijk om een of meerdere links toe te voegen die leiden naar een pagina op je website waar bezoekers bijvoorbeeld een afspraak kunnen maken, het menu kunnen bekijken, een reservering kunnen maken of direct een bestelling kunnen plaatsen. Dit geeft de bezoeker de mogelijkheid om nóg makkelijker en sneller door te klikken naar de dieperliggende pagina’s van je website.

Hoe voeg ik een extra url aan Google Mijn Bedrijf toe?

  1. Ga naar Google My Business
  2. Log rechtsboven in met je Google Account, of maak er één aan als je deze nog niet hebt
  3. Klik aan de linkerkant op Informatie. Afhankelijk van het type bedrijf kun je één of meerdere links toevoegen
    Google url toevoegen
  4. Hier kun je vervolgens de extra url’s toevoegen. Zo konden wij een extra url toevoegen voor het maken van een afspraak.

Google Mijn Bedrijf extra url toevoegen

Nadat je de url(s) hebt toegevoegd, wordt deze direct weergegeven bij je bedrijfsvermelding.

Vragen stellen en beantwoorden binnen Google Mijn Bedrijf

Deze nieuwe functie maakt het mogelijk om direct in Google vragen over een bedrijf te stellen en te beantwoorden. De vragen en antwoorden zijn direct zichtbaar in de bedrijfsvermelding op Google. Zodra er een vraag wordt gesteld, ontvang je als eigenaar een melding van Google. Na het ontvangen van deze melding kun je direct actie ondernemen!

Google Mijn Bedrijf vraag & antwoord

Vragen die gesteld worden kunnen bijvoorbeeld over parkeergelegenheid, bereikbaarheid, etc. gaan, maar ook specifieke vragen over je diensten en/of producten. Voor de ‘vragen en antwoorden’ functie hoef je niets te doen. Google heeft deze automatisch voor iedereen geactiveerd.

Meer weten over Google Mijn Bedrijf?

Heb jij je Google bedrijfsvermelding al geclaimd en voorzien van alle mogelijke informatie? Hoe vollediger je Google Mijn Bedrijf profiel is, hoe beter en opvallender je vermelding in de zoekresultaten van Google is. Heb je naar aanleiding van deze blog nog vragen? Neem dan gerust contact met onze SEO specialisten op!