Nieuw: voeg social media toe aan je Google Bedrijfsprofiel

Google heeft recent een nieuwe optie toegevoegd voor Google Bedrijfsprofielen, namelijk het beheren van je socialmedia-accounts. Je kunt nu directe links toevoegen naar je profielen op social media, zoals LinkedIn, Facebook en Instagram. Mensen die je bedrijf vinden via de zoekmachine of Google Maps, krijgen hiermee een nog completer beeld van je bedrijf. Daarnaast is het een mooie kans om meer relevante volgers te krijgen. Laten we aan de slag gaan!

Waarom is je Google Bedrijfsprofiel belangrijk?

Google Bedrijfsprofiel (voorheen bekend als Google My Business) is een krachtige tool waarmee je de zichtbaarheid van je bedrijf in Google-producten zoals Maps en Zoeken kunt beheren. Of je nu een lokaal bedrijf hebt met een specifieke locatie of een service aanbiedt binnen een bepaald gebied, jouw bedrijfsprofiel is de sleutel tot het vergroten van je online aanwezigheid. Het stelt potentiële klanten in staat om je bedrijf gemakkelijker te ontdekken, vooral wanneer ze op zoek zijn naar vergelijkbare producten of diensten binnen jouw servicegebied. En hier is nog een intrigerend feit: geverifieerde bedrijven op Google hebben maar liefst twee keer zoveel kans om als betrouwbaar te worden beschouwd.

Google Bedrijfsprofiel is dus een belangrijk onderdeel van je lokale SEO-strategie. Wil je je beter profileren in je servicegebied, volg dan onze Local SEO checklist.

Socialmedia-accounts beheren in Google Bedrijfsprofiel

Als je ingelogd bent bij Google Bedrijfsprofiel, kun je onder ‘Contact’ je socialmedia-profielen beheren.

Lees hoe je jouw socialmedia-profielen toevoegt aan Google Bedrijfsaccount.

Het kan zijn dat je iets naar onderen moet scrollen om de nieuwe invulvelden te zien.

Ieder profiel voeg je eenvoudig toe op een nieuwe regel.

Het kan zijn dat je iets naar onderen moet scrollen om de nieuwe invulvelden te zien.
Ieder profiel voeg je eenvoudig toe op een nieuwe regel.
  1. Kies het soort socialmedia-profiel uit de drop-down;
  2. Plak het volledige webadres van het betreffende profiel in het tekstveld;
  3. Heb je meer profielen dan je kunt invoeren? Klik of tap op ‘+ Socialmedia-profiel toevoegen’;
  4. Nadat je alles hebt ingevoerd, klik of tap je op ‘Opslaan’.

Na maximaal een kwartier is het resultaat zichtbaar op je Google Bedrijfsprofiel. Vanaf nu kunnen mensen rechtstreeks vanuit Zoeken en Maps naar je bedrijfsprofielen doorklikken. Je bent weer een stapje verder naar meer online succes!

Hulp en advies

Heb je hulp nodig bij het beheren van je socialmedia-profielen in Google Bedrijfspagina? Klinkt een Gratis Quickscan voor online marketing als iets voor jou? Neem vrijblijvend contact op met onze adviseurs.

De adviseurs van B&S Media Internetmarketing.

Spreek een marketingadviseur

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.