8 Tips voor jouw Facebook bedrijfspagina

Jouw Facebook bedrijfspagina is de plek waar je doelgroep heengaat voor informatie, maar ook waar ze op ‘Vind ik leuk’ of ‘Volgen’ klikken. Een goed aantrekkelijke en volledige bedrijfspagina kan dus zorgen voor meer volgers of zelfs meer klanten. Daar wil je goed je best op doen. Met de tips uit dit blog haal jij het beste uit je bedrijfspagina.

1. Bied zoveel mogelijk informatie

Als iemand jouw Facebook bedrijfspagina bezoekt, is het belangrijk dat diegene alle benodigde informatie vindt. Denk hierbij aan de link naar je website, de openingstijden en algemene informatie over je bedrijf. Je voorkomt hiermee dat een potentiële klant afhaakt en de informatie wel bij de concurrent vindt.

2. Maak je Facebook-pagina aantrekkelijk

Maak je Facebook bedrijfspagina zo aantrekkelijk mogelijk en in de huisstijl van je onderneming. Als iemand jouw pagina bezoekt, moet diegene in één oogopslag kunnen zien dat het om jouw bedrijf gaat. De header valt op, dus dit is ook een mooie plek om een USP te laten zien en het is mogelijk om er een filmpje van te maken. 

Laat de huisstijl terugkomen in je berichten. Dit hoeft niet altijd door een logo te plakken op een afbeelding, maar alleen al door passende afbeeldingen bij je bedrijf te gebruiken bijvoorbeeld. Zo blijf je herkenbaar in de vele berichten die jouw volgers iedere dag zien.

3. Houd je bedrijfspagina actueel

Er zijn genoeg mensen die Facebook gebruiken om openingstijden te checken. Mensen gaan ervan uit dat deze op social media regelmatig geüpdatet worden. Weinig zo vervelend als voor een dichte deur staan als klant, terwijl er op Facebook staat dat het bedrijf geopend is. 

Helemaal nu er met Corona regelmatig nieuwe maatregelen aangekondigd worden, is het belangrijk om je Facebook bedrijfspagina bij te werken. Zet in je beschrijving of je geopend bent en onder welke voorwaarden. 

4. Je eigen Facebook URL 

Het is misschien een klein detail, maar maak een eigen Facebook URL. Het ziet er professioneler uit dan een link met allerlei letters en cijfers. Ook wanneer je naar je Facebook-pagina linkt. 

Je past dit aan bij ‘Info’. Vul bij de gebruikersnaam je bedrijfsnaam in, dan wordt dit aan de link toegevoegd. 

5. Nodig je vrienden uit om te liken

Een vrij makkelijke manier om meer volgers te krijgen, is door op de knop ‘Vrienden uitnodigen’ te klikken en iedereen uit te nodigen. Vraag ook aan anderen of ze dit willen doen. Herhaal het om de paar maanden om ook de twijfelaars alsnog binnen te halen.

6. Verzamel reviews

Bij Facebook bedrijfspagina’s zie je onder ‘Meer’ ook ‘Recensies’ staan. Hier kunnen klanten hun review achterlaten en aangeven of ze jouw bedrijf aanbevelen of niet. Vraag aan ambassadeurs van je bedrijf of zij een review willen plaatsen. Zo heb je social proof wat ervoor kan zorgen dat andere potentiële klanten eerder bij je kopen. 

7. Maak gebruik van de statistieken

Via jouw bedrijfspagina heb je inzicht in interessante statistieken over jouw berichten en pagina. Je vindt de statistieken onder ‘Pagina beheren’ (op desktop aan de linkerkant van je scherm). Je krijgt hier onder andere inzicht in paginaweergaven, pagina-vind-ik-leuks, het bereik van je berichten en de betrokkenheid.

Als je bijvoorbeeld ziet dat bepaalde berichten het erg goed doen, kun je dit meenemen in de strategie voor jouw social media content. 

Er is ook een tabje met ‘Pagina’s om in het oog te houden’. Daar kun je concurrenten toevoegen om te zien hoe jouw pagina het doet in vergelijking met die van de concurrentie. 

8. Start met adverteren en content creatie

Als je bedrijfspagina helemaal ingericht en geoptimaliseerd is, is het tijd om aan de slag te gaan met adverteren en het creëren van content. Met adverteren zorg je ervoor dat jouw bedrijf meer naamsbekendheid krijgt en zichtbaar wordt bij de doelgroep. Met goede content en consistent posten blijf je relevant voor je doelgroep en heb je een aantrekkelijke Facebook bedrijfspagina. 

Wil je het adverteren en creëren van content uitbesteden? Onze social media specialisten helpen je graag verder. Zij weten precies hoe jij de doelgroep bereikt die je wilt bereiken met pakkende teksten en mooie afbeeldingen. 

Neem contact op

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.