Bestratingsmarkt

Case Bestratingsmarkt

Het bedrijf

Bestratingsmarkt.com is gespecialiseerd in de verkoop van bestrating en biedt een zeer compleet assortiment sierbestrating. Klanten kunnen hun aankoop niet alleen online doen, maar ook in de 2.500 m2 grote showtuin. Hier kunnen zij tevens terecht voor meer inspiratie en uitgebreid advies.

Meer omzet uit de webshop

De online vindbaarheid vergroten door de topposities te behalen in de zoekresultaten. Dat is de wens van Bestratingsmarkt. Daarbij willen ze beter gevonden worden op productnamen en belangrijke zoekwoorden uit de branche. Het doel daarvan is om meer bezoekers naar de webshop te krijgen en de omzet uit de online winkel te vergroten. Best pittig, als je nagaat dat er behoorlijk veel bedrijven zijn die online bestrating verkopen. Met meer dan 100 top 1 posities kunnen we echter wel concluderen dat het een groot succes is!

Onderzoek

Onderzoek

Allereerst is er in kaart gebracht welke zoektermen worden gebruikt door uiteenlopende doelgroepen.

Techniek

Techniek

Er zijn vervolgens technische optimalisaties doorgevoerd zodat de website optimaal geïndexeerd wordt.

Content

Content

Ook zijn er verschillende landingspagina’s geschreven waar de gebruikte zoektermen op terugkomen.

Autoriteit

Autoriteit

Door het versterken van het linknetwerk, verwijzen er nu meer kwalitatieve websites naar de website.

+

Posities gestegen

+%

Hogere opbrengst

+%

Meer bezoekers

De oplossing

Om een goede vindbaarheid binnen de organische zoekresultaten te realiseren, hebben wij allereerst de website SEO-technisch geoptimaliseerd. Dit houdt in dat zaken als laadsnelheid van de pagina’s, interne linkstructuur, de populariteit van de website, H1 en H2 tags en titles en meta-descriptions zijn verbeterd. Dit laatste zijn de teksten die u in Google ziet:

Door al deze technische optimalisaties hebben we enerzijds de online vindbaarheid verbeterd en anderzijds het klikpercentage in Google verhoogd. Vervolgens hebben we een uitgebreide zoekwoorden analyse gemaakt, waarin duidelijk werd welke relevante zoekwoorden het meeste potentie hebben. Deze zoekwoorden hebben we vervolgens toegevoegd aan de pagina’s, om zo de content te optimaliseren voor Google. Deze SEO-content optimalisatie heeft ervoor gezorgd dat Bestratingsmarkt.com topposities haalt op relevante zoekwoorden!

Het resultaat

Door de bovengenoemde werkzaamheden en de continue optimalisaties van onze SEO specialisten presteert Bestratingsmarkt.com nu beter in de zoekresultaten van Google en zijn de bezoekersaantallen flink gestegen. Met vrijwel alle zoekwoorden hebben wij een toppositie behaald, zelfs als het gaat om sterk concurrerende zoekwoorden.

Wat zegt de klant?

“Professioneel, klantgericht en deskundig! Door de korte lijnen is het makkelijk communiceren en geen wens is hen teveel. Wij zijn bijzonder blij met de keuze voor B&S Media Internetmarketing en zijn al jaren een vaste klant. Zowel voor SEO als voor SEA een top partner!”

Elwin van Olst

Intentiegerichte zoekopdrachten

Tienduizenden keren. Zo vaak wordt er maandelijks gezocht naar termen die te maken hebben met bestrating. De zoektermen variëren van ‘straatstenen‘ tot ‘schellevis traptrede 100x40x20′. Je kunt je daarom vast voorstellen dat een duidelijk zoekwoordonderzoek nodig is om de focus te bepalen, de campagnes af te bakenen en het campagnebudget efficiënt in te zetten. We hebben vervolgens de bewuste keuze gemaakt om ons te richten op de laatste paar fases in de customer journey, door te adverteren op merkspecifieke en intentiegerichte trefwoorden.

Domineer de Shopping-resultaten

Google Shopping helpt ons daarnaast om extra op te vallen als er wordt gezocht. Dankzij de mogelijkheid om producten – inclusief prijs, afbeelding en titel – direct te laten zien in de zoekresultaten, lukt het ons om relevante bezoekers te leiden naar specifieke productpagina’s. Functionaliteiten als RLSA en Dynamische Remarketing helpen ons vervolgens om relevant te blijven, zodra een gebruiker de website verlaat zonder een aankoop te doen.

Resultaat

Zetten we het afgelopen jaar af tegen de resultaten uit het jaar daarvoor, dan kunnen we concluderen dat de totale opbrengst vanuit Google Ads met 63% is toegenomen, dankzij het feit dat er 78% meer transacties hebben plaatsgevonden. Bijzonder positief is dat wij bovendien minder zijn gaan betalen per conversie. De CPA is namelijk met 4% gedaald. Dit betekent dat wij meer bestellingen hebben weten te realiseren, tegen een lagere investering per behaald doel.

Google Ads resultaten

Grafiek Google Ads resultaten
%

Meer conversies

%

Hogere opbrengst

%

Lagere CPA

Wij werkten aan dit project

Robbie B&S Media

Robbie Bremer

Directeur / Eigenaar

Remco B&S Media

Remco Buijs

SEO Manager

Jos B&S Media

Jos Boone

Sr. SEA Specialist

Ook betere resultaten?

Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.