Elferink Schoenen

Groeien in een krimpende markt

Elferink Schoenen

Het bedrijf

Hoogwaardige service en deskundig advies. Daar draait het om in de zeven vestigingen van Elferink Schoenen. Het assortiment bestaat uit meer dan 150 topmerken van schoenen die gekenmerkt worden door comfort en stijl. Met Voetencentrum Elferink beschikt de schoenenzaak bovendien over een podotherapeut, die specialistische voetzorg kan bieden en diverse voetklachten kan behandelen.

Tegen de trends in

De vooruitzichten zijn somber. Consumenten geven steeds minder uit aan schoeisel. In tien jaar tijd is een derde van alle schoenenwinkels verdwenen. Steeds meer mensen gaan voor een paar nieuwe schoenen niet meer naar een fysieke winkel. Deze afname heeft onder andere te maken met de opkomst van webwinkels, dat de afgelopen tien is vervijfvoudigd. In de eerste volle maand van de coronacrisis volgt de volgende klap voor de schoenenbranche: schoenenwinkels noteren een omzetdaling van maar liefst 45 procent. Nederland koopt massaal thuiswerkspullen en de verkoop van ‘niet-essentiële’ producten – zoals mode en schoenen – stort in. De webshop van Elferink Schoenen noteert diezelfde maand een opbrengststijging van 68% ten opzichte van het voorgaande jaar. Het eerste kwartaal van 2020 sluit het bedrijf af met een 32% hogere opbrengst. Volledig in strijd met de dalende trend in de markt, laat Elferink Schoenen mooie resultaten zien!

Search

Search

Met SKAG's zorgen we voor relevante advertenties en landingspagina's.

Shopping

Shopping

Google Shopping en Smart Shopping helpen ons aan intentiegericht verkeer.

Remarketing

Remarketing

Eerdere bezoekers krijgen productadvertenties te zien terwijl ze surfen op het web.

DSA

DSA

DSA helpt ons interessante zoekwoorden te ontdekken en de vindbaarheid te vergroten.

Inzetten op specialismen

De concurrentie in de schoenenbranche is enorm. Grote spelers domineren de zoekresultaten op algemene trefwoorden. Om ons te onderscheiden, hanteren wij een strategie waarbij wij ons richten op de specialismen van Elferink. Daarbij zetten we in op consumenten met een specifieke schoenenwens. De zoekwoorden en tekstadvertenties zijn gericht op specifieke schoensoorten, schoenmerken uit de winkel en lokale zoekopdrachten. De campagnes zijn ingericht met zogenaamde Single Keyword Ad Groups (SKAG’s). Dit zijn advertentiegroepen die meerdere zoekwoordtypes bevatten van één zoekwoord en waarbij de advertentietekst en landingspagina volledig aansluiten op het zoekwoord.

Zichtbaar tijdens de klantreis

Dankzij Google Shopping zijn wij bovendien zichtbaar in verschillende fases van het aankoopproces. Een specifieke campagnestructuur, waarbij de campagnes zijn opgebouwd op basis van prioriteit, stellen ons in staat om verschillende biedingen te hanteren voor algemene en intentiegerichte zoektermen. Zodra een consument de website verlaat zonder een aankoop te doen, worden zij middels RLSA en dynamische remarketing herinnert aan hun sitebezoek. Daarnaast helpen dynamische zoekadvertenties ons om interessante zoekwoordcombinaties te vinden en vindbaar te zijn op een constant veranderend productaanbod. Zo is het productaanbod van Elferink Schoenen zichtbaar tijdens de gehele klantreis!

Resultaat

Vergeleken met de eerste helft van 2019 zien we een 95% hogere opbrengst. Er zijn 105% meer transacties gedaan, waardoor het conversiepercentage met 43% is toegenomen. Bovendien zijn de kosten per conversie met 20% gedaald, waardoor er door Elferink Schoenen minder is geïnvesteerd per aankoop. Bovendien hebben we vanaf januari 2019 meer dan 3.300 winkelbezoeken geregistreerd, die hebben plaatsgevonden naar aanleiding van zoekwoorden in Google Ads.

Google Ads resultaten

Grafiek Google Ads resultaten
%

Meer transacties

%

Hogere opbrengst

%

Hoger conversiepercentage

Wat zegt de klant?

Sinds twee jaar verzorgt B&S Media onze SEA campagnes naar volle tevredenheid. Ze zijn op te hoogte van de allernieuwste ontwikkelingen, denken met ons mee en reageren vaak binnen een werkdag al. Bij Elferink Schoenen zijn we erg blij met deze samenwerking!

Anneke Stoeten

Wij werkten aan dit project

Robbie B&S Media

Robbie Bremer

Sr. Internet Marketing Adviseur

Jasper B&S Media

Jasper van der Heide

SEA & Marketing manager

Danny B&S Media

Danny van den Berg

Sr. SEA Specialist

Ook betere resultaten?

Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.