Van Kooten Uitvaartzorg

Betere online profilering én vindbaarheid

Case Van Kooten Uitvaartzorg

Het bedrijf

“Uw afscheid. Mijn ondersteuning”.
Een weloverwogen keuze maken over de uitvaart van een geliefde is belangrijk, maar ook ontzettend lastig. Verschillende emoties vechten namelijk om voorrang. Verdriet, respect, zorg. Bij Van Kooten Uitvaartzorg draait het om het volledig ontzorgen van de nabestaanden die een dierbare hebben verloren. Rust, aandacht, kwaliteit en vakkundigheid staan hierbij altijd centraal. Zo kan er in een verdrietige periode toch op een waardevolle manier afscheid worden genomen van een dierbare.

Moderne uitdagingen vragen om moderne oplossingen

De uitvaartbranche ziet een kentering. Niet langer is het de lokale ondernemer die voor een vast tarief alle uitvaarten verzorgt voor de dorpsgenoten. Vandaag de dag hebben de nabestaanden volop keuzemogelijkheden. Alleen al de afgelopen tien jaar is het aantal uitvaartondernemingen toegenomen van 985 in 2008 naar 2.030 begin 2019. Ruim 78% van deze ondernemers zijn zzp’ers. Dat is enerzijds een positieve ontwikkeling. Lokale ondernemers verloren hierdoor hun monopolie en werden gedwongen marktconforme tarieven te hanteren. Anderzijds zorgt de toegenomen concurrentie nu voor prijsdruk bij uitvaartverzorgers. Bovendien merken ze bij Van Kooten Uitvaartzorg dat – vanwege de toegenomen concurrentie – de huidige generatie nabestaanden niet meer afhankelijk is van lokale ondernemers. Zij oriënteren zich online. Uitstekende vindbaarheid én een professionele website zijn daarmee van essentieel belang geworden. Met ons speciaal ontwikkelde website-pakket voor uitvaartverzorgers hebben wij gezorgd voor een betere vindbaarheid én online profilering van de onderneming!

Persoonlijk

Persoonlijk

Foto's, content en uitleg over de visie en werkwijze maken de website persoonlijk.

Contact

Contact

Telefoonnummers zijn prominent in beeld en roepen op tot direct contact.

USP's

USP's

Opvallende USP's maken duidelijk waar Van Kooten Uitvaartzorg voor staat.

Pakket

Pakket

De website kon snel live dankzij ons unieke website-pakket voor uitvaartverzorgers.

Website Gerdine van Kooten

 

Zoekmachinevriendelijk

De lancering van een nieuwe website is altijd een speciaal en mooi moment. Je hebt nagedacht over het ontwerp, de teksten en de manier waarop jij jouw bedrijf wil profileren. Maar dan? Hoe zorg je nou dat de website ook daadwerkelijk wordt bezocht? Belangrijk is om de website in ieder geval zoekmachinevriendelijk in te richten. Op deze manier kunnen zoekmachines als Google de website optimaal crawlen en indexeren. Ook vergroot je hiermee de kans dat jouw website wordt bekeken door de juiste personen.

Voor de website van Van Kooten Uitvaartzorg hebben we diverse technische optimalisaties doorgevoerd om hen een voorsprong te geven in de zoekresultaten. Je kunt daarbij denken aan het toevoegen van relevante headings, het uitrollen van een duidelijke en overzichtelijke URL-structuur en het uitbreiden van teksten op de homepage. De komende periode proberen we de zoekresultaten verder te bestormen, door nieuwe content toe te voegen en te werken aan de autoriteit van de website.

Wat zegt de klant?

"Ik heb B&S Media gevraagd mij te helpen met het ontwikkelen van een nieuwe website en het verbeteren van mijn zoekresultaten. Tot nu toe ben ik erg tevreden over de samenwerking en de resultaten die behaald zijn."

Gerdine van Kooten

Wij werkten aan dit project

Jan B&S Media

Jan Boersma

Projectmanager Webdesign

Michel B&S Media

Michel Hamer

Teamleider

Demi B&S Media

Demi van der Horst

Sr. SEO Specialist

Ook betere resultaten?

Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.