InGarden

Online profileren in een populaire markt

Het bedrijf

InGarden uit Zeewolde is specialist en groothandel in hoogwaardige kunststof buitenproducten. Het bedrijf levert haar onderhoudsvrije, duurzame producten aan bedrijven, overheidsinstanties, hoveniers en particulieren in Nederland, België en Duitsland. Duurzaamheid is voor InGarden niet zomaar een marketingterm; alle kunststof delen van het tuin-, park- en straatmeubilair worden gemaakt van gerecyclede en milieuvriendelijke materialen.

Profileren in een populaire markt

Kunststof buitenproducten hebben de afgelopen decennia een enorme populariteit verworven. Steeds meer mensen kiezen voor kunststof kozijnen, deuren, gevelbekleding en meer. En niet zonder reden, want kunststof producten zijn bestand tegen verschillende weersomstandigheden, zijn zeer onderhoudsvriendelijk, gaan lang mee en laten zich meestal goed recyclen. InGarden ziet de meerwaarde van kunststof en biedt een scala aan kunststof bouwmaterialen, terrasvlonders, tuinschermen en zelfs complete tuinhuisjes. De uitdaging: InGarden online profileren in deze populaire markt.

SEO op hoog volume en een gloednieuwe webshop

In december 2019 zijn we gestart met de SEO-campagne voor InGarden. Tot dan toe gebruikte het bedrijf alleen Google Ads voor online marketing. We zagen mogelijkheden om ook op organische wijze vooruitgang te boeken. Na de eerste stappen in dit proces hebben we waardevolle tips gegeven voor het optimaliseren van conversies. De klant was zo tevreden met deze tips dat ze ons vroegen om een compleet nieuwe webshop voor hen te bouwen. In februari 2021 hebben we deze webshop opgeleverd.

We hebben ervoor gekozen om met de zoekwoorden landelijk zichtbaar te zijn. Dit betekent ook dat we de uitdaging zijn aangegaan op zoekwoorden waar veel op wordt gezocht en waar veel concurrentie op zit. Zo hebben de belangrijkste zoekwoorden ongeveer een maandelijks zoekvolume van 3600 zoekopdrachten per maand.

Zoekwoordonderzoek

Zoekwoordonderzoek

In een grondig zoekwoordenonderzoek brachten we de zoektermen van potentiële klanten in kaart.

Optimaliseren

Optimaliseren

We hebben de website en inhoud geoptimaliseerd voor relevante zoekwoorden met hoog volume en commerciële intentie.

Landingspagina's

Landingspagina's

Door het schrijven en plaatsen van landingspagina's dragen we bij aan een betere zichtbaarheid in de zoekresultaten.

Linkbuilding

Linkbuilding

Door het opbouwen van een kwalitatief backlinkprofiel helpen we de autoriteit van InGarden te vergroten.

+

Zoekposities gestegen

+%

Organische bezoeken

+%

Zoekwoorden in top-10

Meer offerteaanvragen dankzij strategische SEO-campagne

Door de implementatie van een strategische SEO-campagne hebben we de online zichtbaarheid van InGarden flink weten te verhogen. Dit leidde tot meer bezoekers, waardevolle leads én een mooie stijging in de offerteaanvragen. Wat hebben we gedaan om de mooie cijfers hiernaast te bereiken?

Zoekwoordonderzoek
Samen met InGarden hebben we een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om inzicht te krijgen in de zoektermen die potentiële klanten gebruiken bij het zoeken naar kunststof tuinproducten. Daaruit hebben we een selectie gemaakt van relevante zoekwoorden met een hoog zoekvolume en een goede commerciële intentie.

Landingspagina’s
We hebben nieuwe landingspagina’s gemaakt en bestaande pagina’s geoptimaliseerd voor de geselecteerde zoekwoorden. Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat de pagina’s relevante inhoud bevatten, gebruiksvriendelijk zijn en voldoen aan de technische SEO-richtlijnen.

Linkbuilding-strategie
Samen met InGarden hebben we gewerkt aan het opbouwen van een kwalitatief backlinkprofiel. We hebben samengewerkt met relevante blogs, hebben gastartikelen geschreven en hebben bedrijfsprofielen aangemaakt op online bedrijvengidsen. Dit heeft geholpen om de autoriteit van de website te vergroten.

 

Nieuwe webshop: online bestelgemak bij de groene groothandel

Consumenten zijn al geruime tijd gewend om hun producten online te kopen, maar ook in de zakelijke wereld heeft e-commerce inmiddels een stevige positie ingenomen. B2B-klanten verwachten het gemak, de efficiëntie en de ruime productkeuze die online winkelen biedt, net zoals ze dat gewend zijn in hun persoonlijke aankopen. Daarnaast is het in de B2B-wereld is nog steeds heel belangrijk om het aanvragen van offertes te stimuleren.

Het verhogen van conversies

Vanaf het eerste uur hebben onze webbouwers nauw samengewerkt met de SEO- en conversiespecialist. Het is namelijk belangrijk dat de bezoeker, of deze nu op de homepage of een andere (landings)pagina binnenkomt, overgaat tot aankopen of het aanvragen van een offerte. Het stimuleren van conversies noemen we conversie-optimalisatie. Dat doet je o.a. door technische en designkeuzes te maken die zorgen voor bestelgemak en duidelijke oproepen tot actie.

Randvoorwaarden voor de nieuwe webshop:

  • Online bestellen gemakkelijk maken voor bedrijven, maar ook consumenten;
  • Eenvoudig offertes aanvragen bij specifieke wensen of grote aantallen;
  • Duidelijke en prominente ‘Call-to-Actions’ op elke pagina om bezoekers aan te moedigen om actie te ondernemen;
  • Behoud van uitstraling: géén schreeuwerige kleuren en bewegende elementen;
  • Minder afleiding door bijvoorbeeld lange teksten (clean design);
  • Betere weergave en gebruiksvriendelijkheid op mobiele apparaten.

Dit hebben we gerealiseerd

Het resultaat is een rustig ogende webshop waarin het fijn navigeren is, of men nu op de homepage binnenkomt, een andere hoofdpagina of een SEO-landingspagina. De buttons zijn actiegericht, maar ‘schreeuwen’ niet. Het responsieve ontwerp past zich aan op verschillende apparaten (zoals smartphones en tablets) om een optimale gebruikerservaring te bieden. De gewenste productcategorieën en producten zijn eenvoudig te vinden en het bestelproces is intuïtief te volgen, zodat men naadloos online kan bestellen zoals men gewend is van de bekende grote webshops.
Bekijk de website hieronder of breng een bezoek aan In-Garden.nl.

.

De website van InGarden - gemaakt door B&S Media Internetmarketing

Wat zegt de klant?

Vanaf het eerste uur is InGarden enthousiast over de samenwerking met B&S Media. De werkwijze spreekt ons erg aan, er wordt goed geluisterd naar onze wensen en B&S media komt met goede voorstellen en oplossingen. Wij hebben het ontwerp van onze webshop bij B&S media ondergebracht en daar zijn wij nog steeds erg tevreden over. Daarbij verzorgt B&S media onze SEO en zien we maandelijks een behoorlijke groei in vindbaarheid. Wij hopen nog lang met elkaar te mogen samenwerken.

Jan Schulp

Wij werken aan dit project

Jarno B&S Media

Jarno

Sr. SEO Specialist

Tijmen - webdesigner bij B&S Media

Tijmen

Webdesigner

Klaas

Sr. Internet Marketing Adviseur

Ook betere resultaten?

Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.