Verhoef dakramen is gespecialiseerd in het ontwikkelen en plaatsen van dakramen en dakkapellen. Meer daglicht en meer ruimte in huis is een groot voordeel wat steeds meer particulieren graag willen. Verhoef Dakramen richt zich daarom ook voornamelijk op deze branche en vindt kwaliteit belangrijk. Daarom levert Verhoef alleen producten van VELUX en zijn ze officieel montagepartner van VELUX.
De uitdaging
Verhoef Dakramen heeft een prachtige website en wilde hiermee graag de online vindbaarheid in haar werkgebied verbeteren. De uitdaging was daarom om betere posities in de Google zoekresultaten te behalen, wat moet leiden tot meer online offerte aanvragen. Omdat Verhoef Dakramen is gevestigd in Nieuwegein en Leiderdorp, hebben wij geadviseerd om de focus te leggen op Utrecht en Leiden. Deze twee grote steden hebben aanzienlijk meer inwoners en er is veel nieuwbouw, wat kansen biedt voor Verhoef Dakramen. Om de online vindbaarheid voor deze steden te verbeteren, hebben wij ons gericht op de onderstaande zoektermen:
– Dakkapel Utrecht
– Dakkapel Leiden
– Dakraam Utrecht
– Dakraam Leiden
De oplossing
Wij zijn begonnen met het optimaliseren van de website. Zo hebben we onder andere meta descriptions toegevoegd en aan vele afbeeldingen een ALT-text meegegeven. Na het optimaliseren van de website hebben we landingspagina’s geschreven voor bijvoorbeeld ‘Dakkapel Utrecht’ en ‘Dakkapel Leiden’. Voor deze pagina’s hebben we SEO geoptimaliseerde teksten geschreven, waardoor ze goed door Google worden opgepakt. Vervolgens hebben we de linkwaarde van deze landingspagina’s verhoogd d.m.v. linkbuilding. Simpel gezegd houdt dit in dat wij backlinks op andere websites hebben verkregen die verwijzen naar de website van Verhoef Dakramen. Hierbij gaat het niet om de hoeveelheid links, maar vooral om de kwaliteit en relevantie van de links. Doordat wij op de juiste manier linkbuilding hebben toegepast, zijn de posities in Google flink gestegen. Dit heeft geresulteerd in hele mooie resultaten!
Het resultaat
Na anderhalf jaar van SEO inspanningen is de website van Verhoef Dakramen volledig geoptimaliseerd en staan de zoektermen al lange tijd op mooie posities in Google. In onderstaande tabel zie je de huidige posities van de zoektermen in Google en hoeveel deze zijn gestegen ten opzichte van anderhalf jaar geleden.
Drie van de vier zoekwoorden kwamen niet in de top 100 voor, dus die zijn meer dan 100 posities gestegen!
Doordat verhoefdakramen.nl op relevante zoekwoorden nu hoog in Google staat, zijn de bezoekersaantallen enorm gestegen. Zo is het aantal organische bezoekers afgelopen jaar, ten opzichte van het jaar daarvoor, gestegen met 31%! En dankzij deze mooie stijging is ook het aantal organische online offerte aanvragen gestegen met maar liefst 187%!
Wat zegt de klant?
“Wij hebben het idee dat B&S Media veel verstand van zaken heeft. Een fris, jong en gespecialiseerd bedrijf die precies weet wat de ontwikkelingen zijn op het wereldwijde web. Met veel hoogopgeleide jongeren in dienst hebben ze veel kennis in huis, waar wij fijn gebruik van maken. Er is veel transparantie in de werkzaamheden, waardoor wij goed merken welke veranderingen er op onze website plaatsvinden. Daarnaast is het inzichtelijk op welke manier we groeien en dat we beter bekend zijn bij klanten. Dit merken we in de hoeveelheid aanvragen en opdrachten die we krijgen. De samenwerking met B&S Media is één van onze beste keuzes op het gebied van marketing.”
Ook betere resultaten?
Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Maak dan vrijblijvend een afspraak en ontdek wat wij voor je kunnen betekenen!