Zo zet u remarketing efficiënt in

Remarketing kan ontzettend waardevol zijn voor uw bedrijf. Stel, u heeft een bezoeker gehad op uw website. Deze bezoeker heeft uw productpagina bekeken en is daarna weer weggegaan. De reden van vertrek is onbekend, misschien had de bezoeker haast en klikte hij de website weer weg. Ondanks dat hij/zij interesse had in een van uw producten. Hoe fijn zou het zijn als u deze bezoeker kunt herinneren aan zijn bezoek aan de website? Dat kan middels retargeting. Retargeting zorgt ervoor dat u mensen kunt bereiken die eerder een bezoek aan uw website hebben gebracht. Retargeting efficiënt inzetten? Met onderstaande tips lukt u dat!

Sluit bepaalde gebruikers uit

Retargeting inzitten is vooral nuttig voor bezoekers die wel op uw website zijn geweest, maar niet het gewenste doel hebben bereikt. De aankoop van een product, of het aanvragen van een offerte bijvoorbeeld. Ook wel een conversie genoemd. Dit is de groep mensen die u wilt bereiken met retargeting. Er is ook een groep mensen die het doel wel bereikt heeft. U heeft bijvoorbeeld een vacature aangemaakt op uw website. Mensen die de pagina vacature al eens hebben bezocht, hoeven hier niet perse middels een advertentie aan herinnerd te worden. Deze groep zou u kunnen uitsluiten. Deze groep krijgt de advertentie niet meer te zien.
Welke gebruikers u het best kunt uitschakelen is iets om goed over na te denken. Advies nodig? Neem contact op met een van de SEA-specialisten van B&S Media!

Voorkom irritatie

Retargeting kan eindeloos toegepast worden. Heeft iemand uw website bezocht? Dan is het in theorie mogelijk deze bezoeker elke keer weer uw advertentie te tonen wanneer zij surfen over het web. Behalve naamsbekendheid, kan dit bij overdadig gebruik ook voor irritatie zorgen. Het aantal keer dat een bezoeker de advertentie via remarketing te zien krijgt, is in te stellen middels frequency caps. Hierbij is in te stellen hoe vaak een bezoeker de advertentie te zien krijgt per dag, week of maand.

Let op de weergaveconversies

Met retargeting bent u in staat een bezoeker meerdere malen te herinneren aan uw website. Dit zorgt voor herkenning en naamsbekendheid. Denk maar aan Coca Cola. Het bedrijf heeft altijd opvallende reclame-uitingen en is het hele jaar door aanwezig. Wanneer een bezoeker meerdere malen herinnerd wordt aan uw website (met daarop uw producten en/of diensten) kan het zijn dat zij uw website weer bezoeken, zonder op uw advertentie te klikken. Bijvoorbeeld doordat zij ineens een product nodig hebben, en zich herinneren dat ze het bij u kunnen kopen. Dit is via Google Adwords zichtbaar via ‘weergaveconversies’.

Meer tips ontvangen? Remarketing is erg interessant en kan u veel klanten opleveren. Wilt u weten hoe u remarketing het best kunt inzetten? Neem dan contact op met een van de SEA-specialisten van B&S Media. Maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.30 – 17.00 uur via telefoonnummer: 038 337 6678 of per mail via info@bsmedia.nl

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.