Naamborden.nl
Het bedrijf
Naamborden levert (uit eigen productie) de mooiste naamborden en huisnummerborden voor woningen of bedrijfspanden. Naast dat een naambord of huisnummerbord in eerste instantie functioneel is, mag het volgens Naamborden.nl ook iets toevoegen aan de uitstraling van je woning of bedrijfspand. Daarom biedt het bedrijf de mogelijkheid om zelf de naam- of huisnummerborden te ontwerpen.
Goed vindbaar zijn in een concurrerende branche
Theo (de man achter ‘Naamborden.nl’) had als wens om met zijn webshop vindbaar te zijn op diverse logische zoektermen. Het bedrijf van Theo bevindt zich in een concurrerende branche, dus hulp van B&S Media is gewenst. We zijn zowel met SEO als SEA aan de slag gegaan, waarbij een zoekwoordanalyse de basis vormde om de strategie te bepalen. Inmiddels is Naamborden.nl vindbaar op belangrijke zoektermen. Wat we precies gedaan hebben? Dat lees je hieronder!
Onderzoek
Allereerst is er in kaart gebracht welke zoektermen worden gebruikt door uiteenlopende doelgroepen.
Techniek
Er zijn vervolgens technische optimalisaties doorgevoerd zodat de website optimaal geïndexeerd wordt.
Content
Ook zijn er verschillende landingspagina’s geschreven waar de gebruikte zoektermen op terugkomen.
Autoriteit
Door het versterken van het linknetwerk, verwijzen er nu meer kwalitatieve websites naar de website.
Posities gestegen
Zoekwoorden in de top 3
Aandeel organisch verkeer
SEO resultaten
Op het moment dat Theo klant bij ons werd, zagen wij een daling in het aantal zoekwoorden in de top 3. Na analyse bleek dat er diverse ‘black hat’ SEO-technieken toegepast werden door een andere partij. De vindbaarheid verbeteren begon dus bij het opschonen van de ‘black hat’ technieken. We zijn allereerst aan de slag gegaan met het verwijderen van alle schadelijke links en content van lage kwaliteit.
Door goede content toe te voegen en te zorgen voor een kwalitatief backlinkprofiel, hebben wij een stijging in het aantal topposities kunnen realiseren.
Wat zegt de klant?
Ik heb met verschillende marketingbureaus samengewerkt. Helaas zijn er ook cowboys in de markt die erg veel schade kunnen aanrichten. Remco heeft eerst veel rommel moeten opruimen voordat we vooruit konden. Nu staan we sterk op alle belangrijke zoekwoorden en groeien we door ook op long tails in te zetten. Remco is een open aanspreekpunt en reageert altijd binnen No-time op mijn vragen. Samen met Jos hebben we eerst ook moeten zoeken naar de juiste formule om onze Ads campagne succesvol te maken. Jos is uitgekomen bij google shopping en dit is blijkt voor ons goed te werken. Jos zoekt proactief contact met ons om met de juiste marktinformatie de advertenties zo succesvol mogelijk te maken.
Theo RikkenGoogle Ads strategie
De concurrentie in de naambordenmarkt is enorm. Veel (grote) partijen maken gebruik van de mogelijkheden binnen Google Ads. In een concurrerende markt is het belangrijk om je te onderscheiden. In het geval van Naamborden.nl richten wij ons op Google Shopping. Een specifieke campagnestructuur, waarbij de campagnes ingedeeld zijn op basis van marges, stellen ons in staat om verschillende doel-ROAS strategieën te hanteren. Wanneer een consument de website verlaat, worden zij door middel van RLSA en dynamische remarketing constant herinnerd aan het websitebezoek.
Dit zorgde al vrij snel voor resultaat. Vergelijken we het eerste kwartaal van 2020 met het derde kwartaal van hetzelfde jaar, dan zien we een aanzienlijk hogere omzet. Er zijn 592,95% meer transacties gedaan, waardoor de ROAS met 142,62% is toegenomen. Daarnaast is de CPA met 50% gedaald.
Google Ads resultaten
Meer transacties
Toename in ROAS
Daling in CPA
Wij werken aan dit project
Klaas
Senior internetmarketingadviseur
Remco
SEO-manager
Jos
SEA-specialist
Ook betere resultaten?
Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!