Vloerloods.nl

Meer omzet uit de webshop

Case Vloerloods

Het bedrijf

Een mooie vloer maakt je blij. Dat is het credo van Vloerloods. En met ruim 3.500 fantastische vloeren zijn er natuurlijk al ontzettend veel klanten blij gemaakt! Dat Vloerloods staat voor kwaliteit is ook doorgedrongen tot Hilversum. Zo plaatsen ze bij Vloerloods al enige tijd vloeren in tv-programma’s als Bouwval Gezocht en Eigen Huis en Tuin.

Enorme online concurrentie

De webshop van Vloerloods.nl is begin 2020 op de schop genomen aan de hand van een gedegen CRO-advies. Aan B&S Media de uitdaging om vervolgens óók de online vindbaarheid van de webshop te verbeteren, met uiteindelijk één doel: meer omzet. Helaas is de concurrentie in de vloerenbranche enorm. Grote spelers domineren de zoekresultaten op algemene trefwoorden, wat een enorme prijsdruk oplevert en een gevaar vormt voor de marges. Hoe krijg je voet aan de grond in een markt die al verzadigd lijkt te zijn? Lastig, maar niet onmogelijk. Wij zeggen: challenge accepted!

Onderzoek

Onderzoek

Allereerst is er in kaart gebracht welke zoektermen worden gebruikt door uiteenlopende doelgroepen.

Techniek

Techniek

Er zijn vervolgens technische optimalisaties doorgevoerd zodat de website optimaal geïndexeerd wordt.

Content

Content

Ook zijn er verschillende landingspagina’s geschreven waar de gebruikte zoektermen op terugkomen.

Autoriteit

Autoriteit

Door het versterken van het linknetwerk, verwijzen er nu meer kwalitatieve websites naar de website.

+

Posities gestegen

+%

Meer gebruikers

+%

Meer pagina's per sessie

SEO resultaten

Om meer zichtbaarheid én bezoekers te realiseren, zijn we gestart met een SEO-traject waarbij we ons richten op regionale vindbaarheid en landelijke bekendheid. In eerste instantie hebben we in overleg met de klant een aantal interessante plaatsen geïdentificeerd. Vervolgens zijn onze tekstschrijvers aan de slag gegaan met het schrijven van unieke landingspagina’s. Het idee daarachter is dat we onze relevantie voor de bezoeker en voor Google kunnen verbeteren, zodat onze positie in de organische zoekresultaten stijgt.

Ook op het gebied van technische SEO zijn we continu verbeteringen aan het doorvoeren. Zo hebben we bijvoorbeeld veel tijd gestoken in het verbeteren van de meta descriptions en het optimaliseren van de afbeeldingen. Daarnaast zijn we uitvoerig aan de slag gegaan met conversieoptimalisatie. Zo vergroten we tegelijkertijd de kans op een bezoeker én de kans op een conversie.

Zichtbaar tijdens de klantreis

Om ons met Google Ads te onderscheiden, hanteren wij een omnichannel strategie waarbij wij ons richten op de specialismen van Vloerloods.nl. Voor meer omzet zijn meer aankopen nodig en voor meer conversies meer relevante bezoekers. Waarbij we in beginsel uitsluitend adverteren met Search en Display campagnes, zijn we tot de ontdekking gekomen dat Smart Shopping een onbenutte kans is voor Vloerloods.nl. Door het inzetten van Google Shopping zijn wij zichtbaar in verschillende fases van het aankoopproces. Het uitstippelen van een specifiek tijdspad – waarbij we zijn begonnen met een handmatige Shopping campagne – stelt ons in staat om direct te presteren met Smart Shopping.

Resultaat

Vergeleken met het eerste kwartaal van 2020 zien we het derde kwartaal van hetzelfde jaar een 1.614% hogere omzet. Er zijn 3.449% meer transacties gedaan, waardoor de ROAS met 469% is toegenomen. Bovendien hebben we in dezelfde periode 106% meer winkelbezoeken geregistreerd.

Google Ads resultaten

Grafiek Google Ads resultaten
%

Hogere omzet

%

Meer transacties

%

Hogere ROAS

Wat zegt de klant?

Wij zijn nu iets meer dan een jaar actief bezig met B&S Media om online een sterk merk te worden. De samenwerking verloopt erg soepel en spontaan. We hebben al veel mooie resultaten behaald samen. Door regelmatig contactmomenten te hebben houden we elkaar scherp en halen we het maximale eruit wat erin zit. Op een lange samenwerking!

Leon Heupers

Wij werken aan dit project

Klaas B&S Media

Klaas Ros

Sr. Internet Marketing Adviseur

Remco B&S Media

Remco Buijs

SEO Manager

Danny B&S Media

Danny van den Berg

Sr. SEA Specialist

Ook betere resultaten?

Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.