10 tips om klanten te werven via het internet

Nieuwe klanten. Als bedrijf ben je altijd op zoek naar nieuwe klanten, dit helpt jou namelijk groeien. Er zijn ontzettend veel manieren om nieuwe klanten te werven. Om jou op weg te helpen, geven wij je in deze blog 10 tips om klanten te werven via het internet. 

Tip 1: Schrijf wervende teksten

We starten direct met een belangrijke tip. Door op je website wervend te schrijven, trek je bezoekers aan. Bij deze tip is het belangrijk dat je je verplaatst in de klant. Wat zou je zelf graag willen lezen en tegen welke problemen loop je aan? Door deze vragen te beantwoorden, kom jij erachter wat er binnen jouw doelgroep speelt. Een contentspecialist kan jou altijd adviseren in dit proces: het zou jammer zijn als je klanten misloopt omdat de teksten op je website niet op orde zijn! 

Wervende teksten

Tip 2: Schakel SEO in

Oke. Je hebt de teksten op je website voor elkaar. Toch merk je geen verschil in conversie. Tijd om aan de slag te gaan met SEO: hoger in Google op een organische manier. Onze SEO-specialisten optimaliseren jouw website, waardoor jij een opvallende plek in Google krijgt. Het gebruiken van de juiste zoekwoorden is de eerste stap. Welke zoekwoorden zijn voor jouw website relevant? Naast het inzetten van relevante zoekwoorden, zijn ook de technische aspecten en geoptimaliseerde content van groot belang. Wanneer jij technische problemen op de website hebt, kan Google de ranking naar beneden halen.

Tip 3: Linkbuilding

Net noemden we al even de term ‘linkbuilding’. Nu gaan we daar wat dieper op in. Het gebruik van linkbuilding is erg waardevol. Google waardeert het gebruik van goede externe links naar jouw website. Linkbuilding is waardevol, mits je het op de juiste manier inzet. Het gebruik van ‘slechte’ links kan ervoor zorgen dat je ranking daalt. Linkbuilding werkt bijvoorbeeld ontzettend goed, wanneer je blogwebsites inzet. Door het schrijven en plaatsen van blogs met relevante links, creëer je een natuurlijk linkprofiel. 

Linkbuilding

Tip 4: Interactie met de bezoeker aangaan

Klanten weten vaak precies wat ze willen, en kunnen er dus ook voor kiezen om met de concurrent in zee te gaan. Dit wil je natuurlijk voorkomen. Door interactie met de bezoeker te zoeken, creëer je een band. Er zijn verschillende manieren om interactie aan te gaan met de klant. Zo kun je bijvoorbeeld zorgen voor een live-chat op jouw website, waardoor de klant binnen no-time reactie op zijn vragen heeft. Of wat dacht je van het gebruik van social media? In tip 5 zullen we je meer uitleggen over het gebruik van social media en hoe je content tot interactie kan leiden.

Tip 5: Social Media strategie opstellen

Facebook, LinkedIn en Instagram. Op dit moment zijn dit de grootste platforms om jouw bedrijf herkenbaar te maken. Begin niet zomaar met het uploaden van content, maar bedenk van tevoren wat je gaat posten, wie je daarmee wilt bereiken en wat het doel is. Het inschakelen van een social media specialist kan hierbij handig zijn. Zij kennen alle ins en outs van het vakgebied. Door op social media de interactie met de doelgroep aan te gaan, creëer je een fanbase. Stel bijvoorbeeld vragen in je posts, gebruik social media als klantenservice en wees consistent aanwezig. 

Tip 6: Google Ads inzetten 

Door het gebruik van Google Ads ben je direct zichtbaar. Met Google Ads bereik je de klanten die naar jouw dienst of product zoeken. Bij Google Ads bepaal je zelf het budget: vooraf bepaal je wat je maximaal wilt uitgeven. Een campagne kun je altijd pauzeren, aanpassen en weer hervatten. Elke actie in jouw campagne wordt geregistreerd: je kunt de resultaten van de campagne altijd inzien. Deze resultaten laten jou zien wie de gebruiker is: bijvoorbeeld de locatie en leeftijd. Omdat je deze informatie allemaal kunt inzien, kun je de campagne aanpassen om een specifieke doelgroep te benaderen. 

Google Ads

Tip 7: Call to Action aan website toevoegen 

Door iets weg te geven, werf je meer klanten. Er zijn verschillende dingen die je weg kunt geven, denk aan: een e-book, handige tips, een adviesgesprek of een uitgebreide analyse van een website. Zorg ervoor dat wat je geeft, ook van waarde is. Zo kom je als bedrijf betrouwbaar over. Wanneer de klant gebruikt maakt van een gratis dienst, kun je hem/haar vervolgens een aanbod doen. Je kunt deze gratis diensten verwerken op je website, door een call-to-action button toe te voegen. Zo valt je aanbod meer op en is de kans groot dat de bezoeker zich hiervoor aanmeldt.

Tip 8: Het belang van de eerste indruk 

Een eerste indruk is ontzettend belangrijk, niet alleen in de ‘offline-wereld’. Online wil je een webdesign dat aanspreekt. Wanneer een potentiële klant jouw website voor de eerste keer bezoekt, wil je hem enthousiasmeren om met jou een samenwerking aan te gaan. Bij B&S Media Internetmarketing hebben we een team van specialisten die dagelijks websites ontwikkelen en optimaliseren. Een website moet niet alleen een mooi en uniek design hebben, hij moet ook goed vindbaar zijn. Hier komt SEO weer om de hoek kijken. Door jouw website ook technisch te optimaliseren, wordt de website zoekmachinevriendelijk opgeleverd.

Tip 9: YouTube inzetten

YouTube is na Google de grootste zoekmachine. Niet gek om dit kanaal ook in te zetten. Je zult via YouTube misschien niet direct meer klanten werven, maar je kunt wel aan je naamsbekendheid werken. Adverteren op YouTube wordt steeds populairder: je kunt specifiek targetten en resultaten inzien. Je kunt voor YouTube ook SEO inzetten, dit is een handige manier om jouw vindbaarheid binnen YouTube te vergroten. Zorg ervoor dat je content maakt waar ook daadwerkelijk behoefte aan is. Het kan zo zijn dat het voor jouw bedrijf helemaal niet relevant is. YouTube biedt je een breed publiek, mits je de trucjes kent.

YouTube adverteren

Tip 10: Het kan altijd beter

Zoals eerder genoemd, zijn meer bezoekers op je site fijn, maar misschien niet direct het doel. Want bezoekersaantallen zijn leuk, maar het wordt nog leuker wanneer deze bezoekers besluiten om ook daadwerkelijk tot actie over te gaan. Website optimalisatie kan ervoor zorgen dat het aantal conversies stijgt. Dus wat het ook is – afbeeldingen, teksten, linkjes, social media of interactie – het kan altijd nog beter.

Dit waren de 10 tips waarmee wij je op weg helpen met het werven van klanten via internet. Hopelijk kun je hiermee verder. Mocht je hier hulp bij willen, neem dan contact met ons op!

Neem contact op

Lees meer

Sorry, geen blogs gevonden.

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.