5 Google AdWords tips voor een succesvolle campagne

Vorige week lieten we u in een infographic zien wat de voordelen zijn van AdWords. Maar als u Google Adwords inzet, wilt u natuurlijk het maximale uit uw campagne halen. B&S Media geeft u een aantal praktische tips waarmee u uw campagne aanzienlijk kunt verbeteren!

Tip 1: Test zoveel mogelijk

Het doorklikratio, ook wel de CTR genoemd, is een variabele waar Google naar kijkt. Het is een onderdeel van de kwaliteitsscore. Hoe beter uw kwaliteitsscore is, hoe hoger uw advertentie zal staan en hoe minder u voor een klik hoeft te betalen. Test daarom regelmatig advertenties. Test altijd twee advertenties en kijk welke advertentie het beste scoort. Ga met de best lopende advertentie door en maak daar weer een nieuwe variant op. Test oneindig door om de beste advertentie te maken.

Tip 2: Maak advertentiegroepen

Om specifieke advertentieteksten te kunnen maken, is het belangrijk om uw campagne op te delen in verschillende advertentiegroepen. Stel u verkoopt tassen van bepaalde merken. Maak dan een advertentiegroep per merk om een specifieke advertentietekst voor het merk te kunnen maken. Dat zal ook nog eens de kwaliteit van de campagne ten goede komen.

Tip 3: Maak gebruik van uitsluitingszoekwoorden

Om uw campagne te optimaliseren is het aan te raden om uitsluitingszoekwoorden te gebruiken. Uitsluitingszoekwoorden zijn zoekwoorden waarop u niet gevonden wilt worden. Op deze manier zult u alleen de meest interessante bezoekers bereiken en dat is natuurlijk wat u wilt.

Tip 4: Beperkt budget? Maak keuzes!

Als u een beperkt AdWords budget heeft, is het ontzettend belangrijk om weloverwogen keuzes te maken. Alleen daardoor kun u uw Google AdWords campagne tot een succes maken. Kies bijvoorbeeld voor een beperkt targetinggebied of beperk het aantal zoekwoorden. Over gedegen AdWords keuzes maken schreven we al eerder iets in onze blog.

Tip 5: Denk aan de landingspagina

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen; schenk aandacht aan de landingspagina. U kunt uw AdWords campagne nog zo goed ingericht hebben, als u landingspagina er gewoonweg niet uit ziet, zal uw campagne niet renderen. Geef de bezoeker waar hij of zij naar op zoek is. Neem een eenvoudige mogelijkheid tot actie op en denk aan de opmaak. Ook zal uw kwaliteitsscore dan verbeteren.

Wilt u meer weten over Google AdWords, of wilt u meer Google AdWords tips? U kunt natuurlijk geheel vrijblijvend contact opnemen met B&S Media. Onze campagne managers helpen u graag om uw AdWords campagne te verbeteren!

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.