Alles over enhanced conversions binnen Google Ads

Je wilt natuurlijk het maximale uit je Google Ads-campagnes halen. Tegelijkertijd wil je ook voldoen aan de privacywetgeving en daarmee de privacy van gebruikers beschermen. ‘Enhanced conversions’ is een functie binnen Google Ads die daarbij kan helpen. Maar wat zijn Enhanced conversions precies en wat zijn de voordelen ervan? We vertellen het je in dit artikel.

Alles Over Enhanced Conversions binnen Google Ads

Wat is ‘enhanced conversions’?

‘Enhanced conversions’ is een feature binnen Google Ads. Je kent het in het Nederlands wellicht als ‘verbeterde conversies’. Met enhanced conversions kun je zorgen voor een meer nauwkeurige conversiemeting voor jouw campagne, terwijl de privacy van gebruikers wordt gewaarborgd. En dat is handig, gezien steeds meer browsers afstappen van Third Party cookies. Hierdoor is het lastiger om data van gebruikers te tracken en op te slaan, wat negatieve invloed kan hebben op jouw campagnes.

Met enhanced conversions kun je conversies meten die normaal gesproken geblokkeerd zouden worden door browsers.

Enhanced conversions Google Ads

bron: https://support.google.com/google-ads/answer/9888656?hl=nl

Voordelen enhanced conversions

Enhanced conversions bieden verschillende voordelen voor adverteerders.

Ten eerste kunnen conversies worden geregistreerd die anders niet zouden worden gemeten, omdat de conversietracking van derden kan worden geblokkeerd door adblockers of privacy-instellingen. Dit betekent dat je een beter beeld krijgt van hoe je advertenties presteren en hoeveel conversies ze opleveren.

Daarnaast leidt dit tot betere gegevens voor bodoptimalisatie. Door het gebruik van klantgegevens kun je je biedingen nog nauwkeuriger afstemmen op jouw doelgroep. Hierdoor kun je meer waardevolle conversies genereren en je advertentiebudgetten beter benutten.

Verder is Enhanced Conversions ook privacyveilig, omdat de klantgegevens worden gehasht voordat ze naar Google worden verzonden. Dit betekent dat de gegevens niet worden opgeslagen of gebruikt voor andere doeleinden dan de optimalisatie van jouw advertenties.

Daarnaast kun je dankzij een meer nauwkeurige conversiemeting met enhanced conversions onder andere zorgen voor:

  • Een hoger aantal conversies
  • Een hoger conversiepercentage
  • Lagere kosten per conversie

Verbeterde conversies en privacy

Met Enhanced Conversions worden klantgegevens, zoals e-mailadressen, namen, woonadressen of telefoonnummers, vastgelegd in de conversietags die zijn geïnstalleerd op je website. Deze gegevens worden gehasht en in gehashte vorm naar Google gestuurd. Hier worden ze gebruikt om jouw klanten te matchen met Google-accounts waarop ze waren ingelogd toen ze interactie hadden met een van jouw advertenties.

Hashing is een versleutelingstechniek waarbij gegevens worden omgezet in een unieke, niet-leesbare code. Dit betekent dat de klantgegevens niet in hun oorspronkelijke vorm worden opgeslagen of gebruikt voor andere doeleinden dan de optimalisatie van jouw advertenties. Het is niet mogelijk om de oorspronkelijke klantgegevens terug te halen uit de gehashte code, waardoor de privacy van klanten beter wordt beschermd.

Hulp nodig?

Hulp nodig bij het instellen van verbeterde conversies? Of heb je vragen over deze feature? Onze Google Ads specialisten kijken graag met je mee.

Neem contact op

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.