The New Bride

Offline winkelervaring vertalen naar online afspraken

The New Bride

Het bedrijf

Met een romantische bruidsmodezaak in Barneveld en een pracht van een website kan het team van The New Bride doen wat zij het best doen: bruidjes laten stralen. De collectie bestaat uit een groot aantal internationaal gerenommeerde merken. Voor bruidjes met specifieke wensen beschikt The New Bride over een atelier, waar iedere japon op maat gemaakt kan worden door de coupeuses.

Van zoekopdracht naar pasafspraak

CBS heeft het onlangs berekend: er trouwen minder mensen. Twintigduizend minder koppels dan twintig jaar geleden, om precies te zijn. Uit onderzoek blijkt dat er niet per se wordt beknibbeld op de jurk. De cijfers impliceren dat het voor bruidsmodezaken belangrijk is om in te spelen op een veranderende markt. Onderscheiden en verleiden. Dat is het credo en tevens uitgangspunt van de SEO-strategie. Om een specifieke doelgroep aan te spreken, zetten we landelijk in op niche trefwoorden. Zo proberen we ons te onderscheiden van de concurrentie. Daarnaast optimaliseren we voor zoekwoorden in combinatie met een woonplaats, om mensen uit de regio naar de winkel te krijgen.

Onderzoek

Onderzoek

Allereerst is er in kaart gebracht welke zoektermen worden gebruikt door uiteenlopende doelgroepen.

Techniek

Techniek

Er zijn vervolgens technische optimalisaties doorgevoerd zodat de website optimaal geïndexeerd wordt.

Content

Content

Ook zijn er verschillende landingspagina’s geschreven waar de gebruikte zoektermen op terugkomen.

Autoriteit

Autoriteit

Door het versterken van het linknetwerk, verwijzen er nu meer kwalitatieve websites naar The New Bride.

Webdesign The New Bride

Bezoeker staat centraal

De website moet volledig in dienst staan van de bezoeker. Met dit concept als uitgangspunt hebben we een aantal functionaliteiten ingebouwd die het vinden van de juiste jurk een stuk gemakkelijker maken.

Surf je bijvoorbeeld op je mobiel en heb je een dringende vraag? Op de website van The New Bride hoef je niet te stoeien met chatbots. Je kan gewoon Whatsappen met het bedrijf! Ook is het mogelijk je eigen lookbook samen te stellen door jurken, accessoires of lingerie toe te voegen aan een inspiratielijst.

Mock-up The New Bride

Wat zegt de klant?

Wij werken al 5 jaar met B&S Media en zijn nog steeds zeer tevreden. We zijn begonnen met Google Ads en SEO. Sinds 1,5 jaar hebben zij ook een nieuwe website opgeleverd die naar tevredenheid draait. De medewerkers bij B&S Media houden goed contact en willen graag meedenken over aanvullingen en veranderingen en zijn helder in de communicatie. Kortom: een aanrader!

Marlies ten Hoedt
+

Posities gestegen

+%

Meer pagina's bekeken

+%

Langere sessieduur

SEO resultaten

Posities op de eerste pagina met zoekresultaten voor alle gekozen zoekwoorden. Een top-10 van meest bezochte landingspagina’s die nagenoeg volledig bestaat uit pagina’s die zijn geschreven en geoptimaliseerd door ons SEO-team. De resultaten liegen er niet om. Sinds wij in 2015 de samenwerking met The New Bride zijn aangegaan, hebben we in totaal 1.716 positiestijgingen gerealiseerd.

Een noemenswaardig resultaat is bijvoorbeeld de toppositie op het zoekwoord ‘gekleurde trouwjurken’, waar maandelijks ongeveer 720 keer naar wordt gezocht. Met een gemiddelde eerste positie en een verwacht doorklikpercentage van ongeveer 30%, levert dat iedere maand meer dan 200 relevante bezoekers op!

Lokale vindbaarheid

Er wordt minder getrouwd, maar meer uitgegeven. Toekomstige echtparen beschikken steeds vaker over bruiloftsbudgetten boven de € 30.000. Ruim 21% van dat budget wordt gespendeerd aan kleding en uiterlijk. Onderzoek suggereert dat deze aankopen vooral plaatsvinden in de winkel en niet zozeer online gebeuren. Belangrijk voor een eventueel winkelbezoek, is de zoekopdracht die voorafgaand wordt uitgevoerd. Er is berekend dat 88% van de mensen die via hun mobiele telefoon een lokale zoekopdracht uitvoert, binnen een week een gerelateerde winkel bezoekt. Vanwege een krimpend aantal kopers in een groeiende markt, is het voor een bruidsmodezaak daarom belangrijk om de consument in de zaak te krijgen.

 

Ruim 200 pasafspraken

Maar hoe doe je dat? Allereerst hebben we ervoor gekozen om in te zetten op lokale zoekopdrachten, om te zorgen voor een stroom van bezoekers in de zaak. De tekstadvertenties zijn volledig gericht op het online inplannen van een afspraak en haken in op de mogelijkheid tot het reserveren van een paskamer. Om te zorgen dat we on top of mind blijven na het eerste websitebezoek, richten we ons met RLSA- en Remarketing-campagnes op het verhogen van de betrokkenheid bij de website. De inspanning loont. Tussen 1 juli 2019 en 1 maart 2020 zijn er ruim 200 pasafspraken gemaakt online. Dat is een stijging van maar liefst 533% ten opzichte van de periode daarvoor! Daarnaast zijn de kosten per conversie in dezelfde periode met 740% gedaald en zien we een toename van het conversiepercentage met 540%.

Trouwjurk Ede

Google Ads resultaten

Grafiek Google Ads resultaten
%

Meer gemaakte pasafspraken

%

Lagere CPA

%

Hoger conversiepercentage

Wij werkten aan dit project

Klaas B&S Media

Klaas Ros

Sr. Internet Marketing Adviseur

Remco B&S Media

Remco Buijs

Sr. SEO Specialist

Han B&S Media

Han van de Beek

SEO Specialist

Google AdWords Specialist

Jasper van der Heide

SEA & Marketing manager

Jos B&S Media

Jos Boone

SEA Specialist

Jan B&S Media

Jan Boersma

Projectmanager Webdesign

Ook betere resultaten?

Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.