Van Keulen Schilderwerken

Goed uit de verf online

Case VK Schilderwerken

Het bedrijf

Je profileren als vakman is één. Het daadwerkelijk uitdragen daarvan een tweede. Bij Van Keulen Schilderwerken begrijpen ze het belang van de daad voegen bij het woord. En daar zijn zij al meer dan tien jaar lang succesvol in. Je kunt het schildersbedrijf daarom gerust zien als een begrip in Kampen en omgeving. Het geheim? Een passie voor mensen, voor schilderwerk en voor uitdagende projecten.

Met het hoofd boven het maaiveld

De bouw is een grillige sector en de eerste scheurtjes zijn inmiddels zichtbaar. Veel ondernemers in de bouwsector staan voor de vraag hoe zij op de lange termijn nieuwe opdrachten blijven verzamelen. Naamsbekendheid en onderscheidend vermogen spelen daarbij een belangrijke rol. Hoe steek je je hoofd boven het maaiveld uit in een consumentenmarkt waar, in mindere economische tijden, wordt bezuinigd op onderhoud en verbouwen? De onderhoudsmarkt bepaalt bijvoorbeeld voor maar liefst 74 procent de omzet van een gemiddeld schildersbedrijf. Daar komt bij dat de afgelopen twaalf jaar het aantal schildersbedrijven met 40% procent is toegenomen naar ruim 14.000 ondernemingen. Met meer vissen in een steeds kleiner wordende kom, wordt het dus vechten voor opdrachten. Bij VK Schilderwerken weten ze hier wel raad mee. Zij investeren al een flink aantal jaar in hun online zichtbaarheid. Zo weten ze zeker dat ze goed worden gevonden door consumenten, ook wanneer de markt krimpt en minder mensen op zoek zijn.

Onderzoek

Onderzoek

Allereerst is er in kaart gebracht welke zoektermen worden gebruikt door uiteenlopende doelgroepen.

Techniek

Techniek

Er zijn vervolgens technische optimalisaties doorgevoerd zodat de website optimaal geïndexeerd wordt.

Content

Content

Ook zijn er verschillende landingspagina’s geschreven waar de gebruikte zoektermen op terugkomen.

Autoriteit

Autoriteit

Door het versterken van het linknetwerk, verwijzen er nu meer kwalitatieve websites naar de website.

Lokale dominantie

Een schilder uit Kampen zit normalerwijs niet te wachten op een klus in Middelburg. Zo ook niet de mannen bij Van Keulen Schilderwerken. Bovendien, als er voldoende mensen in de buurt op zoek zijn naar een schilder, is er ook geen noodzaak om half Nederland door te rijden voor een klus. Met een grote plaats als Zwolle om de hoek, is het voor een schilder uit Kampen ideaal om daar je klussen te kunnen doen. Met zoveel inwoners zijn er namelijk altijd wel mensen op zoek naar een schilder. Gezien het feit dat maar liefst 97% van deze mensen het internet gebruikt om te zoeken naar diensten in de buurt, is het van belang om de zoekresultaten in Zwolle te domineren. Voor Van Keulen Schilderwerken richten wij ons daarom volledig op lokale SEO.

Een belangrijke stap om lokaal hoger in Google te komen, is het opzetten én inrichten van een Google Mijn Bedrijf-pagina. Google vertoont op basis van de woonplaats van waaruit wordt gezocht, namelijk drie bedrijven die in de zogenaamde local pack worden uitgelicht. Dit zijn lokale bedrijven die in de buurt zitten van de gebruiker. Deze drie bedrijven zijn veel beter zichtbaar dan hun concurrenten en ontvangen daarom meestal de meeste klikken. Om te zorgen dat we lokaal goed gevonden worden, is een toppositie in de local pack dus een vereiste.

SEO schilder

Wat zegt de klant?

Al jaren werken we naar tevredenheid samen met B&S Media. Het is een ervaren club met mensen die met betrekking tot kwaliteit, kennis, ervaring, service en snel schakelen voorop lopen. Als schildersbedrijf willen we bezig zijn met onze core business. Dan is het prettig dat B&S Media alles uit handen neemt. We zijn erg tevreden over de website die ze hebben gemaakt. Bovendien ontvangen we vanwege de goede vindbaarheid veel nieuwe aanvragen. De open en transparante werkwijze die ze hanteren worden erg gewaardeerd en we worden continu op de hoogte gehouden van de resultaten en werkzaamheden. Toppartij waarmee we niet voor niets al ruim 5 jaar samenwerken.

Robert van Keulen
+

Posities gestegen

+%

Meer afspraken

+%

Hoger conversiepercentage

SEO resultaten

Een honderd procent score. Dat zien we zodra we de balans opmaken. Alle zoekwoorden die zijn geoptimaliseerd, zijn namelijk terug te vinden op de eerste pagina in Google. Sterker nog, met een gemiddelde organische zoekwoordpositie van 1.9, kunnen we concluderen dat het met de vindbaarheid wel goed zit bij Van Keulen Schilderwerken. In totaal zijn we zo’n 618 posities gestegen sinds onze samenwerking is gestart.

Een resultaat om trots op te zijn is de toppositie op het zoekwoord ‘schilder zwolle’. Met een zoekvolume van 260 en een gemiddeld doorklikpercentage van 30%, staat dat zoekwoord alleen al garant voor bijna 80 bezoekers per maand. Niet slecht voor een zoekwoord waar het bedrijf in eerste instantie helemaal niet vindbaar op was…

Wij werkten aan dit project

Robbie B&S Media

Robbie Bremer

Sr. Internet Marketing Adviseur

Han B&S Media

Han van de Beek

SEO Specialist

Angela B&S Media

Angela Schulz

Fotografe / Online marketeer

Demi B&S Media

Demi van der Horst

Sr. SEO specialist

Remco B&S Media

Remco Buijs

Sr. SEO Specialist

Jan B&S Media

Jan Boersma

Projectmanager

Ook betere resultaten?

Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.