2014: Een terugblik op Google AdWords

2014 ligt nog maar net achter ons en daarom blikken we terug op wat er allemaal gebeurd is in het jaar met Google AdWords. En wat ons natuurlijk in de toekomst te wachten staat. 2014 is het jaar geworden van de extensies en daardoor is er veel mogelijk geworden. Ook heeft Google de Real Time advertentieteksten ingevoerd en heeft het aan mobiele advertenties gesleuteld. Daar zullen we in deze blog ook op gaan terug blikken.

Real time advertentieteksten

Real time advertenties zijn advertenties die ook echt op dat moment gelden. In de advertentie kan dan aangegeven worden wat de actie is en hoeveel producten er nog aanwezig zijn. Een handige toevoeging waarvan verwacht wordt dat deze in 2015 nog zal worden geoptimaliseerd. Met name voor mobiele apparaten.

Click-to-call

Een belangrijke Google AdWords update is de Click-to-call mogelijkheid. Er komen steeds meer mobiele apparaten, de stap naar een belletje doen wordt dan ook steeds kleiner. Dankzij de Click-to-call heeft de zoeker direct de mogelijkheid om te bellen als er een advertentie wordt vertoond. Er is een belknop opgenomen en daarmee kan er direct contact worden gezocht met de adverteerder.

De extensies in Google AdWords

Naast de real time advertentieteksten en de click-to-call mogelijkheid heeft Google heeft in de loop van 2014 een aantal extensies aan het Google AdWords programma toegevoegd. Het gaat hier om de ‘highlight extensie’, de ‘locatie extensie’ en de ‘recensie extensie’. De ‘Highlight’ extensie staat ook wel bekend als de extensie van de USP’s. Een adverteerder heeft de mogelijkheid om de unieke kernpunten van de organisatie weer te geven.
USP extensie AdWords
Daarnaast heeft Google ook de locatie extensie uitgerold in 2014. Deze extensie geeft adverteerders de mogelijkheid om een locatie toe te voegen aan de advertentie. Op een eenvoudige manier kunnen mensen in de buurt hiermee dus worden bereikt. Ook is de recensie extensie erbij gekomen. Op deze manier kunnen advertenties net wat meer opvallen. De recensie moet echter wel een citaat zijn van een onafhankelijke bron.

De toekomst van Google AdWords in 2015

Google heeft in het afgelopen jaar natuurlijk ook al flink ingezet op de mobiele bezoekers. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om direct te bellen of te kopen. Daarnaast zijn de formaten van de advertenties flink op de schop gegaan. De verwachting is dan ook dat Google de advertenties voor mobiel gebruik in 2015 zal blijven optimaliseren. Dat betekent dan ook dat Google AdWords nog complexer zal worden. Om een succesvolle Google AdWords campagne te hebben, is het aan te raden om deze uit te besteden aan een gespecialiseerd Google AdWords bureau.

Wilt u uw Google AdWords campagne uitbesteden? Of wilt u meer weten? B&S Media helpt u graag om meer omzet uit uw website te halen!

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.