In dit blog kijken we even kort terug op het afgelopen jaar voor internetmarketing en kijken we daarnaast vooruit naar de nieuwe trends en ontwikkelingen in 2013. De nadruk zal nog meer komen te liggen op lokale vindbaarheid en goede content op je website. Daarnaast zal de scheiding tussen online en offline marketing steeds kleiner worden en worden klantreviews nog belangrijker.

Terugblik afgelopen jaar  

Lokale vindbaarheid

In het afgelopen jaar heeft Google flink ingezet op lokale vindbaarheid. In Google Adwords, Google Places en het organische gedeelte van Google komen steeds meer lokale bedrijven naar voren. Dit biedt goede kansen voor de lokale MKB’er met een beperkt budget voor online marketing.

SEO-trucjes werken niet meer

2012 was een belangrijk jaar voor zoekmachine optimalisatie (SEO). Google heeft grote aanpassingen gemaakt in het algoritme voor de organische ranking in de zoekmachine. SEO via grote hoeveelheden niet-relevante links heeft steeds minder effect, waardoor de nadruk steeds meer is gaan liggen op goede content op de website en het opbouwen van een echt relevant linknetwerk.

Remarketing

Steeds meer klanten hebben in 2012 de mogelijkheden van remarketing benut. Door advertenties te vertonen aan bezoekers die eerder de website hebben bezocht, wordt het bedrijf nogmaals onder de aandacht gebracht bij de gebruiker. De resultaten van deze remarketing campagnes zijn verbluffend!

Belangrijke trends in 2013

Local Search

De trend van lokale vindbaarheid wordt in het nieuwe jaar verder doorgezet. Voor Google Adwords betekent dit dat zoekopdrachten in combinatie met plaatsnamen nog belangrijker gaan worden. Via locatie-extensies kan er direct een koppeling worden gemaakt met Google Places, waardoor de gebruiker direct de locatiegegevens van het bedrijf kan zien in de advertentie

Voor SEO heeft local search nog meer invloed. Recent heeft Google de interface van de zoekmachine flink aangepast. De locatie van de gebruiker worden met behulp van de server achterhaald, waarna de zoekresultaten gepersonaliseerd worden weergegeven. De organische resultaten worden in Amsterdam dus mogelijk anders weergegeven dan in Zwolle. Voor lokale bedrijven is het nu dus ook mogelijk om op algemene trefwoorden topposities te behalen. Daarnaast blijven zoekwoorden in combinatie met plaatsen zeer interessant voor SEO. Houd er rekening mee dat de zoekresultaten per computer of locatie kunnen verschillen!

Local search

Relevante content op uw website

In het afgelopen jaar is relevante en originele inhoud op websites al steeds belangrijker geworden. In 2013 zal dit niet anders zijn. Het schrijven van goede teksten op uw website verdient meer aandacht dan ooit! Specifieke teksten voor zoekwoorden in combinatie met plaatsen kunnen zorgen voor een verbeterde vindbaarheid in de (lokale) zoekresultaten.

Online en offline marketing valt steeds meer samen

De scheiding tussen online en offline marketing zal in 2013 nog een stuk kleiner worden. Het wordt steeds belangrijker om een goede koppeling te maken tussen online en offline acties, zodat beide kanalen elkaar kunnen versterken. Sitelinks in Google Adwords bieden steeds meer flexibiliteit in het vertonen van prijzen en acties, waarmee het resultaat van uw online campagne vergroot kan worden.

Klantreviews steeds belangrijker

Steeds meer websites maken gebruik van klantreviews om daarmee het vertrouwen van de klant te winnen. Uit onderzoek blijkt dat consumenten steeds meer waarde hechten aan deze reviews en hun aankoopsbeslissing steeds meer laten afhangen van goede beoordelingen. Daarnaast kunnen deze reviews als sterretjes worden getoond in Google Adwords advertenties, waardoor deze meer opvallen.

google beoordelingen

B&S Media Internetmarketing

B&S Media Internetmarketing is uw partner voor Google Adwords, SEO, webdesign, webshops en social media. In het afgelopen jaar hebben we onze dienstverlening verder uitgebreid en verbeterd, zodat we u nog beter van dienst kunnen zijn.

Service calls

Het is erg belangrijk dat uw Google Adwords campagne up-to-date blijft met de nieuwste ontwikkelingen in uw bedrijf. Onze campagne managers nemen daarom proactief contact met u op om de laatste ontwikkelingen, producten of acties te bespreken. Heeft u tussendoor zelf een vraag of aanpassing? Dan voeren wij uw wijziging indien mogelijk binnen 24 uur door!

Trainingen en workshops

In het nieuwe jaar gaan we meer de nadruk leggen op het delen van onze kennis over internetmarketing. Via trainingen en workshops geven we uitleg en tips voor zowel beginnende als gevorderde gebruikers van online marketing. De eerste data worden binnenkort via onze nieuwsbrief bekend gemaakt.

Social media

Naast Google Adwords en SEO breiden we onze dienstverlening uit met social media marketing. We zijn druk bezig met het ontwikkelen van social media pakketten voor het opzetten van professionele Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+ accounts.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van internetmarketing of webdesign? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!