Schraven Hoveniers

Online zaaien en oogsten

Case Schraven Hoveniers

Het bedrijf

Bij Schraven Hoveniers vind je geen doorsnee hoveniers. Hier werken tuinspecialisten met een passie voor groen en een oog voor al wat bloeit en groeit. Alleen met zo’n gedrevenheid kun je al meer dan 35 jaar lang – op dagelijkse basis – juweeltjes van tuinen creëren. Zo ben je als klant niet alleen verzekerd van een tuin om ván te dromen, maar ook een tuin om ín te dromen.

Als paddestoelen uit de grond

In twaalf jaar tijd is het aantal hoveniersbedrijven bijna verdubbeld van 6.000 naar 11.000. Verreweg het meeste van deze nieuwe bedrijven zijn zelfstandigen zonder personeel, waarmee het aandeel zzp’ers nu 74 procent beslaat van alle hoveniersbedrijven. Veel van deze ondernemingen halen hun opdrachten weg bij opgeleverde nieuwbouwwoningen. Hoewel in 2019 het aantal opgeleverde nieuwbouwwoningen nog met 6 procent is gestegen, daalde het aantal afgegeven nieuwbouwvergunningen met 18 procent. De gemiddelde doorlooptijd van zo’n vergunning is twee jaar. Minder nieuwbouwwoningen, betekent ook minder potentiële opdrachten. Met een groei aan hoveniersbedrijven in een krimpende markt, zou het aanbod de vraag wel eens kunnen overstijgen de komende periode. Bij Schraven Hoveniers zien zij de toekomst met vertrouwen tegemoet. Zij begrijpen al jaren het belang van marketing en investeren daarom in hun online zichtbaarheid. Met hoge organische posities waarborgen zij dat zij direct online vindbaar zijn, ook wanneer er minder mensen zoeken naar een hovenier.

Onderzoek

Onderzoek

Allereerst is er in kaart gebracht welke zoektermen worden gebruikt door uiteenlopende doelgroepen.

Techniek

Techniek

Er zijn vervolgens technische optimalisaties doorgevoerd zodat de website optimaal geïndexeerd wordt.

Content

Content

Ook zijn er verschillende landingspagina’s geschreven waar de gebruikte zoektermen op terugkomen.

Autoriteit

Autoriteit

Door het versterken van het linknetwerk, verwijzen er nu meer kwalitatieve websites naar de website.

+

Posities gestegen

+

Topposities

+%

Langere sessieduur

SEO resultaten

Ons doel was simpel, maar ambitieus: domineer de lokale zoekopdrachten voor optimale vindbaarheid en relevante leads. En dat we daarin zijn geslaagd, blijkt wel uit de mooie cijfers. Op 53 van de 66 zoekwoorden waarvoor we hebben geoptimaliseerd, zijn we inmiddels terug te vinden op top 3 posities.

Nog mooier: meer dan de helft van de zoekwoorden staan landelijk gezien op de eerste positie! Omdat de toppositie in de organische zoekresultaten een gemiddeld doorklipercentage van 30% heeft en er maandelijks 810 keer gezamenlijk wordt gezocht op deze woorden, levert dit Schraven Hoveniers meer dan 240 leads per maand op!

Digitale groene vingers

Vraag een hovenier welke tuinen het meest vruchtbaar zijn en hij zal je vertellen dat het de tuinen zijn die goed worden onderhouden. Tuinen waarin regelmatig wordt gewied, geplant, geoogst, gemest. Hetzelfde geldt voor Google Ads campagnes. Er is voortdurend beheer van een professionele campagnemanager nodig om succesvolle optimalisaties en ultiem rendement te garanderen.

En de metafoor houdt hier niet op. Zoals een tuin alleen tot volle wasdom kan komen op een vruchtbare ondergrond, daar kan een Google Ads campagne alleen volledig renderen wanneer de basis klopt. Daarom hebben we in eerste instantie gezorgd voor een duidelijke campagne-structuur, gebaseerd op intensief zoekwoordonderzoek, een uitgebreide concurrentie-analyse en het in kaart brengen van het werkgebied. Door middel van het instellen van conversie-tracking weten we bovendien exact welke zoekwoorden conversies opleveren en voor welk bedrag dit gebeurt. Zo kunnen we precies bijhouden welke impact onze aanpassingen hebben op de behaalde doelen.

Daarnaast nemen we maandelijks structureel de tijd om aandachtig en met een kritisch oog de campagneprestaties te beoordelen. Door middel van bijvoorbeeld A/B-testen, geautomatiseerde biedstrategieën, doelgroeptargeting en slimme advertentietypes, blijven we de concurrentie voor en optimaliseren we voor maximaal rendement.

 

 

 

Google Ads Hoveniers

Google Ads resultaten

Grafiek Google Ads resultaten
%

Meer conversies

%

Meer bezoekers

%

Hoger conversiepercentage

Wij werkten aan dit project

Robbie B&S Media

Robbie Bremer

Sr. Internet Marketing Adviseur

Jasper B&S Media

Jasper van der Heide

SEA & Marketing manager

Calvin B&S Media

Calvin Pleijzier

SEA Specialist

Remco B&S Media

Remco Buijs

Sr. SEO Specialist

Han B&S Media

Han van de Beek

SEO Specialist

Jan B&S Media

Jan Boersma

Projectmanager Webdesign

Ook betere resultaten?

Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.