Heb je een website of webshop, maar het gevoel dat er meer uitgehaald kan worden? Lees dan deze 8 onmisbare tips om van je website een succes te maken!

Tip 1: Betere beveiliging en online vindbaarheid met een SSL-certificaat

Google heeft aangegeven dat zij vanaf januari 2017 bezoekers gaan waarschuwen wanneer zij een website bezoeken die niet beveiligd (HTTPS) is met een SSL-certificaat. In eerste instantie zal er alleen gewaarschuwd worden op het moment dat een bezoeker wil inloggen op een niet beveiligde site, maar het zal niet lang duren voordat er bij ieder bezoek gewaarschuwd wordt. Het is dus sterk aan te raden om je website van een SSL-certificaat te voorzien. Daarnaast ziet Google beveiligde websites sinds 2016 als een ranking factor, waardoor dit zal bijdragen aan je online vindbaarheid in de zoekresultaten!

HTTPS

Tip 2: Houd je website altijd up-to-date

Wanneer je druk bent met je dagelijkse werkzaamheden, is het gemakkelijk om je website te verwaarlozen. Terwijl je bedrijf groeit en zich door de jaren heen steeds meer ontwikkeld, is het belangrijk dat je website hierin meegaat. Zie het daarom als een doorlopend proces, zodat je website altijd actueel is en je op de juiste manier vertegenwoordigt.

Tip 3: Zorg voor een mobielvriendelijke website

De afgelopen jaren is een mobielvriendelijke website steeds belangrijker geworden en tegenwoordig is het echt een absolute must. Want volgens de voorspellingen zullen mobiele apparaten in 2017 voor meer dan 75% verantwoordelijk zijn voor het volledige internetverkeer. Weten of jouw website al mobielvriendelijk is? Doe dan de mobielvriendelijke test van Google en test het direct!

Mobielvriendelijke test

Tip 4: Optimaliseer je conversiepad

Laat jouw website navigatie nog te wensen over? Grote kans dat je potentiële klanten misloopt! 3 op de 10 mensen slaagt er namelijk niet in om eenvoudige stappen op een website te doorlopen, simpelweg omdat de navigatie onduidelijk is of omdat ze te vaak moeten klikken. Zorg daarom voor een duidelijk conversiepad, waarbij de bezoeker intuïtief naar de juiste knoppen wordt geleidt. Denk hierbij ook aan conversieverhogende mogelijkheden zoals call-to-action buttons, landingspagina’s, een contactformulier en een live chat.

Tip 5: Zorg voor kwalitatieve backlinks van andere websites naar jouw website

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een van de meest rendabele vorm van online marketing. Het verhoogt je online vindbaarheid en daarmee het aantal conversies. Naast het optimaliseren van relevante zoekwoorden, is het verkrijgen van backlinks een belangrijk onderdeel om hoger in de organische zoekresultaten te komen. Google ziet inkomende links namelijk als een “stem” en hoe meer “stemmen” je hebt, hoe belangrijker Google denkt dat je website is. Meer weten over linkbuilden en tips om een goed linkprofiel op te bouwen? Klik dan hier!

Tip 6: Gebruik Google AdWords voor direct meer verkeer

Een van de redenen om Google AdWords in te zetten, is dat je hiermee zeer gericht en direct je doelgroep kunt bereiken. De advertenties worden namelijk precies getoond op het moment dat je doelgroep op zoek is naar jouw product of dienst. En hoe zichtbaarder je bent, hoe groter de kans op conversies. Het resultaat van Google AdWords is zeer goed te meten en daarom een van de meest effectieve manieren om snel meer rendement uit je website te halen!

Wat-levert-AdWords-op

Tip 7: Investeer in remarketing

Met remarketing kun je op verschillende websites je eigen advertentie gericht laten zien aan internetgebruikers die recent jouw website hebben bezocht. Dit is een krachtige manier om je bedrijf, product of dienst onder de aandacht te houden bij mensen die onlangs interesse hebben getoond. Het is dus een zeer krachtig hulpmiddel, omdat je een tweede kans krijgt bij al eerder geïnteresseerde bezoekers. Dichterbij de doelgroep dan dit kun je vrijwel niet komen!

Tip 8: Analyseer het gedrag van je bezoekers

Het hebben van gedetailleerde gegevens over hoe bezoekers zich gedragen op jouw website is cruciale informatie voor meer online succes. Op deze informatie kun je namelijk inspelen om je website nog effectiever te maken. Met het programma Google Analytics krijg je niet alleen inzichten in je conversies en verkopen, maar ook hoe bezoekers op jouw website komen, je website gebruiken en hoe je er voor zorgt dat de bezoekers weer terug komen. Benieuwd wat je nu precies allemaal kunt met Google Analytics? Lees dan deze Analytics uitleg en ontdek welke data waardevol kan zijn voor jouw bedrijf!

doelgroep analytics

Wil jij ook meer rendement uit je website halen? Ga dan snel aan de slag met deze 8 tips. Heb je hulp nodig of wil je meer tips ontvangen? De internet marketing specialisten van B&S Media helpen je graag!