Google Ads case Bowlingcentrum ‘t Heem

 

Bowlingcentrum ‘t Heem is een sfeervol bowlingcentrum gelegen aan de rand van de Hanzestad Hattem. Naast de professionele bowlingbanen, beschikt ‘t Heem ook over een partycentrum en restaurant. Het bowlingcentrum was in de jaren tachtig landelijk bekend door televisie-uitzendingen van Veronica en Tros, maar heeft in de loop der jaren een ware metamorfose ondergaan.

 

De uitdaging

Ondanks voldoende maandbudget voor zoekmachine adverteren, had Bowlingcentrum ‘t Heem sinds enkele maanden te maken met een daling qua vertoningen en klikken. De uitdaging voor deze klant was dus om het aantal potentiële bezoekers te vergroten, zonder grote verliezen te leiden met betrekking tot klikprijzen en advertentieposities.

 

De oplossing

Uit een uitvoerige campagne-analyse, bleek dat de ROI het hoogst was voor de algemene zoekwoorden. Om optimale vindbaarheid te bewerkstelligen, is ervoor gekozen om deze zoekwoorden te isoleren door deze in een aparte campagne te plaatsen met een afgemeten straal rondom de vestiging. Bovendien is er een aparte campagne opgezet, waar zoekwoorden i.c.m. relevante plaatsnamen zijn opgenomen. Vervolgens zijn er op basis van data uit verschillende A/B-tests, specifieke advertentieteksten geschreven. Ook is er, naar aanleiding van diverse experimenten, voor gekozen om de advertentie-extensies aan te passen. Advertentie-extensies zijn een type advertentie-indeling, waarmee je extra informatie over je bedrijf kunt weergeven. In het voorbeeld hieronder is binnen het oranje vlak te zien welke advertentie-extensies er zijn toegevoegd voor Bowlingcentrum ‘t Heem:

Bowlingcentrum 't Heem advertentie extensies

Om vervolgens de doelgroep zo goed mogelijk te bereiken en ervoor te zorgen dat deze doorklikt en converteert, zijn er bodaanpassingen doorgevoerd en nieuwe, relevante zoekwoorden toegevoegd.

 

Resultaat

Een positief effect werd direct merkbaar na het doorvoeren van de optimalisaties en het onderbreken van de oude campagnes. Het aantal unieke leads is namelijk binnen één maand gestegen met 245%, terwijl de klikprijs is gedaald met 50%. Uit deze resultaten blijkt dat Bowlingcentrum ‘t Heem nu op een effectieve manier, een grotere doelgroep bereikt. Daarnaast hebben deze positieve resultaten ook geleid tot een conversiestijging van maar liefst 253%!

 

Wat zegt de klant?

Cindy Morsink van Bowlingcentrum ‘t Heem

“Een fantastisch resultaat, meer leads en een gedaalde klikprijs! Goede en belangrijke zoekopdrachten zijn essentieel. Fijn om contact te hebben met B&S Media Internetmarketing. Zij doen waar zij goed in zijn, zodat wij ons kunnen bezighouden met onze eigen corebusiness”

 

Wilt u ook betere resultaten?

Bent u benieuwd of er ook voor u betere resultaten te behalen zijn online? Maak dan vrijblijvend een afspraak en ontdek wat wij voor u kunnen betekenen!

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.